اقتصادی

پیش‌بینی ورود نقدینگی به بازار بورس

ترندونی/ خراسان رضوی این کارشناس بازار سرمایه گفت: قطعا بازار سرمایه ارزان ترین بازار نسبت به سایر بازارها است و حتی با وجود مشکلات موجود، نقدینگی وارد بازار خواهد شد که فصل مجامع عمومی در انتظار آن است و این موضوع با استقبال سرمایه گذاران مواجه شده و فروشگاه وارد بازار خواهد شد. ”

بهنام صمدی در گفت وگو با ترندونی درباره روند بورس کشور گفت: به طور کلی با توجه به اتفاقاتی که در سال های اخیر در بازار سرمایه رخ داده، اعتماد به بورس برنگشته و مردم سرمایه گذاری کرده اند. نقدینگی آنها در سایر بخش‌ها.» دلیل نقدینگی حذف شده است. یکی از دلایلی که شاخص بورس هنوز نتوانسته از 1.6 میلیون عبور کند همین است. محدودیت های واحد

وی با اشاره به اینکه بازار همچنان در انتظار وضعیت مذاکرات است، افزود: از سوی دیگر قیمت دلار افزایش یافته و باید توجه داشت که همواره رابطه مستقیمی بین قیمت دلار و بازار وجود دارد. این شاخص بر سودآوری صنایع تأثیر می گذارد.» با توجه به اینکه این روزها دلار از سقف قبلی خود فراتر رفته، تمرکز بر صنعت دلار خواهد بود که بر شاخص بورس تاثیرگذار خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه درباره ریزش شاخص بورس در اولین روز معاملاتی هفته تصریح کرد: روند اصلاح بازار کاملا طبیعی و فنی است چرا که بازار می خواهد از مرز 1.6 میلیون عبور کند. حد واحد بورس بخشی از رشد خود را مدیون تورم است و با توجه به افزایش قیمت های جهانی، اصلاح قیمت ارز در کشور و… به زودی شاهد رشد بورس کشور خواهیم بود.

صمدی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت های جهانی و تورم جهانی، بازار سهام بازار ارزشمندی است، اما دولت باید برای افزایش نقدینگی برای ورود به بازار تلاش کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا