اقتصادی

شرایط بازار بورس در کشور، باعث ورود سرمایه گذاران خارجی می‌شود

معاون وزیر امور خارجه امور اقتصادی گفت: سرمایه گذاران خارجی به ویژه ایرانیان خارج از کشور طی ماه های اخیر وارد بورس خواهند شد.

به گزارش ترندونی ، غلامرضا انصاری در توضیح استراتژی این وزارتخانه برای جذب سرمایه گذاری خارجی اظهار داشت: خوشبختانه علی رغم همه مشکلات ، بازار ایران برای همه سرمایه گذاران خارجی و ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می کنند جذاب است.
وی با اشاره به اینکه موضوع سرمایه گذاری در توسعه کشور در بخش های مختلف یکی از دغدغه های ما است ، وی افزود: پیشنهاداتی در مورد چگونگی داشتن بستر و انگیزه های لازم برای جذب سرمایه گذاری به منطقه ما و ایجاد رقابت در این زمینه است. برای دسترسی به این حوزه ، معرفی کردیم که این موضوعات در جلسات مختلف مورد بحث قرار می گیرد.

انصاری ادامه داد: “نکاتی در مورد چگونگی انتقال پول درصورتی که سرمایه گذاران بخواهند سرمایه خود را افزایش یا کاهش دهند ، بررسی می شود و چه راه هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است ، همچنین در جلسات سرمایه گذاری که با معاون وزیر اقتصاد و دارایی داریم. ما امیدواریم که ایرانیان خارج از کشور بتوانند در این زمینه بیشتر فعالیت کنند.

معاون وزیر امور خارجه دیپلماسی اقتصادی تأکید کرد: “با توجه به جذابیت بورس کالا در ماه های اخیر ، راه های سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج از کشور در بورس کالا در نظر گرفته شده است.”

وی با اشاره به درخواست برخی از کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری مبلغ اندک در بخش انرژی تجدیدپذیر ایران ، گفت: امیدواریم به زودی این سرمایه گذاری را عملی کنیم.

معاون وزیر امور خارجه دیپلماسی اقتصادی با اشاره به تجدید مرزهای کشورمان با همسایگان ، در مصاحبه با صدا و سیما گفت:

انصاری افزود: وضعیت کورو ویروس از کشور به کشور دیگر بسیار متفاوت است: “با توجه به افزایش تعداد کورو ویروس ها در کشورها ، اولین منطقه ای که مورد توجه قرار می گیرد ، مرزهای مشترک کشورها است.”

وی تأکید کرد: یکی از مرزهایی که با مشکلات جدی روبرو شدیم مرز مشترک ما با ترکمنستان بود که با توجه به پیگیری های دو کشور و پیش بینی رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، چهار گذرگاه مرزی ما با آن کشور (راه آهن) است. به زودی باز خواهد شد

معاون وزیر امور خارجه دیپلماسی اقتصادی ادامه داد: مرزهای ایران با عراق و افغانستان با مراقبت های بهداشتی باز و مرز مشترک ما با پاکستان کمی فعال است و در ترکیه از راه آهن کمتر مشکل داریم ، اما کامیون محدودیت هایی دارد که به زودی تنظیم می شود. .

انصاری در خاتمه اظهار داشت: ما نگران این نیستیم که مرزها در حال حاضر فعال باشند و تغییر شرایط در کرنا به طور طبیعی بر فعالیتهای مرزی تأثیر خواهد گذاشت و از طریق توافق های بهداشتی با کشورهایی که اعتماد به نفس کامل دارند شاهد ترافیک پایدار خواهیم بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا