اقتصادی

سرمایه گذاران احساس ناامنی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نکنند

رئیس جمهور گفت هیچ سرمایه گذاری که به طور قانونی در کشور سرمایه گذاری می کند ، نباید در مشارکت در توسعه کشور احساس ناامنی اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی کند.

به گزارش ترندونی ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در یکصد و نود و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی ، با بیان اینکه رشد سرمایه گذاری در هر کشور از مهمترین م componentsلفه های توسعه اقتصادی و شکوفایی این کشور است ، گفت: ارتقا از خارج دو گام اساسی در توسعه پایدار و تقویت اقتصاد کشور است.

رئیس جمهور امنیت و اعتماد متقابل دولت و بخش خصوصی را یکی از عناصر اصلی و اساسی در جمع آوری سرمایه دانست و افزود: هیچ سرمایه گذار که به طور قانونی در یک کشور سرمایه گذاری می کند نباید در روند توسعه کشور درگیر اقتصادی ، اجتماعی و ناامن باشد. از نظر سیاسی کند است.

روحانی هدف دشمن را تحمیل تحریم ها ، جلوگیری از سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت ها و پیشرفت کشور دانست و تصریح کرد که دولت همیشه با حذف و تغییر قوانین و مقررات پیچیده و اصلاح بوروکراسی مضر به دنبال جذب سرمایه بوده است. به این ترتیب تحریم ها را خنثی می کند و به هدف افزایش تولید و بهبود عملکرد اقتصاد مقاومتی دست می یابد.

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم اجرای صحیح مسئولیت ها و مأموریت های وزیران مرتبط با سرمایه گذاری ، گفت: سهم این م componentلفه اقتصادی در کشور باید با ایجاد مشوق های اقتصادی مستقیم و غیرمستقیم و تدوین قوانین شفاف در روند صدور مجوز ، تسریع و توسعه یابد. اخراج شده

رئیس جمهور با بیان اینکه جلوگیری از خروج سرمایه از کشور تنها با تصویب قوانین و اقدامات منفی حاصل نمی شود ، گفت: دولت به طور مشخص از آن سرمایه گذاران داخلی و خارجی که در اقتصاد تولیدی سرمایه گذاری می کنند حمایت کرده است. مشوق هایی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند و امنیت و سودآوری سرمایه آنها را تضمین می کند.

روحانی سیاه نمایی و عملیات روانی مخرب در اقتصاد از جمله بورس و نوسانات ارزی را برای بازدارندگی و غیرفعال شدن بخشی از جامعه سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی خواند و گفت: “اتکا به قدرت داخلی به اطمینان و امنیت لازم فعالان اقتصادی بستگی دارد. این می تواند تأثیر تحریم ها را کاهش داده و خنثی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا