اقتصادی

دلار کماکان عقب می رود

با ادامه روند نزولی ، دلار نیز 91 پیپ از دست داد.

رویترز می نویسد ، قانونگذاران آمریکایی هنوز نتوانسته اند بسته دوم حمایت از اقتصاد ایالات متحده را قبل از تاج گل اجرا کنند. اگرچه وضعیت مالی کرونا چندان راضی کننده نیست ، اما پیشرفت های جدیدی در زمینه پزشکی حاصل شده و انگلستان مجوز لازم برای استفاده از Pfizer را در آن کشور اعطا کرده است. انتظار می رود واکسیناسیون در ایالات متحده و اروپا تا پایان بهار به پایان برسد ، که در درجه اول گروه های مسن و آسیب پذیر را درگیر خواهد کرد.

به نظر می رسد در آینده نزدیک شاهد تغییر چشمگیری در نگرش دولت بایدن به دولت ترامپ نخواهیم بود. جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، در مصاحبه جدید گفت که قصد تغییر سریع سیاستهای دولت قبلی را ندارد. بایدن با بیان اینکه اولویت دولت وی احیای اقتصاد ایالات متحده است ، گفت: “امیدوارم مجلس سنا و کنگره پیش از روی کار آمدن دولت جدید لایحه جدیدی در زمینه کمک را تصویب کنند. .

گروهی از نمایندگان کنگره ایالات متحده از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات ، لایحه ای را تصویب کردند که 908 میلیارد دلار دیگر تصویب کرد. دلار قبل از تاج گل برای حمایت از بخشهای مختلف اقتصاد استفاده خواهد شد. طبق طرح اولیه ، 288 میلیارد دلار برای حمایت از مشاغل کوچک و 16 میلیارد دلار برای توزیع واکسن های ویروس کرونا در ایالات متحده اختصاص می یابد. همچنین برای آن دسته از بیکارانی که دچار تاج می شوند ، یارانه هفتگی 300 دلار در نظر گرفته خواهد شد. پیش از این جمهوری خواهان بسته کمک 500 میلیارد دلاری و دموکرات ها بسته 2.2 تریلیون دلاری را خواستار شدند که پیشنهاد جدید می تواند در این بین باشد.

در ژاپن ، رئیس کل بانک مرکزی آمادگی این موسسه را برای اجرای بسته های پشتیبانی بیشتر در صورت لزوم اعلام کرد. با وجود فعالیت اقتصادی مطلوب ، چینی ها همچنان به حمایت از اقتصاد خود ادامه می دهند و بانک مرکزی این کشور حدود 200 میلیارد دلار به بازار آورده است.

چشم انداز اقتصاد جهانی در حال بهبود است ، که به نوبه خود باعث کاهش دارایی های امن تر و افزایش تقاضا برای دارایی های پر خطر شده است. در ماه نوامبر ، تولید چین طی سه سال به اوج خود رسید ، که می تواند رهبری چین را در رشد اقتصاد جهانی تقویت کند. از طرف دیگر ، در اروپا زمان انگلیس و اتحادیه اروپا در حال اتمام است و هر دو طرف هنوز نتوانسته اند بر اساس روابط آینده خود توافق کنند. نخست وزیر اسکاتلند از روند مذاکرات فعلی Brexit انتقاد کرده و از همه پرسی استقلال منطقه از انگلیس دفاع کرده است.

بازارهای مالی نسبت به اخبار ایجاد تاج حساسیت بیشتری پیدا کرده اند. از آنجا که اگر این تولید انبوه این واکسن ها بیش از حد انتظار طول بکشد ، یا اگر واکسن ها به اندازه کافی برای افراد در هر سنی و گروهی موثر نباشند ، احتمالاً قرنطینه های جدیدی بدست خواهیم آورد و تجارت را تعطیل خواهیم کرد. به خصوص که این قرنطینه ها هزینه اقتصادی بسیار بالایی دارند. به عنوان مثال ، یک نظرسنجی انجام شده توسط دانشکده بازرگانی پاریس و دانشگاه میلان در ایتالیا نشان می دهد که از ماه مه تا مارس. قرنطینه جهانی که بالغ بر 168 میلیارد دلار است ، به اقتصاد ایالات متحده آسیب زده است اما حدود 29000 جان انسان را نجات داده است.

فرصت تقویت سیاست ذخیره فدرال ایالات متحده در ماه دسامبر تشدید شده است زیرا خطر باقی ماندن عروق ویروس کرونا وجود دارد ، و در حالی که تعدادی از مدیران ارشد احتمال تغییر ملموس در کوتاه مدت را رد کرده اند ، اما هدف آن جلوگیری از موج ورشکستگی تجارت است. فدرال رزرو ایالات متحده به طور فزاینده ای در بازارهای مالی ایالات متحده دخالت می کند. از طرف دیگر ، با توجه به برنامه برخی دولت های اروپایی مانند انگلیس برای وام بیشتر ، چشم انداز اقتصادی اروپا چندان روشن نیست و چین موتور رشد اقتصادی خواهد بود.

سرانجام ، فرایند رسمی تحویل قدرت به تیم بایدن ، با تشکیل تیم هایی در بخشهای مختلف ، از جمله وزارت امور خارجه و کاخ سفید ، آغاز شد. چندین ایالت جنجالی ، از جمله نوادا و مینه سوتا ، که بایدن و ترامپ اختلاف را اندکی کاهش داده اند ، همچنین بایدن را به طور رسمی برای پیروزی در انتخابات ایالت های خود انتخاب کرده اند.

وزارت بازرگانی ایالات متحده آمار نهایی رشد را برای سه ماهه سوم سال جاری منتشر کرد که نرخ رشد مثبت 33.1 درصد یا 63.8 درصد را نشان می دهد. بیشتر از سه ماهه گذشته و 2.1 درصد. نرخ رشد زودتر پیش بینی شده بود. تولید ناخالص داخلی ایالات متحده قبل از بحران کرونا هنوز 3.5 درصد است.

تا به امروز ، بیش از 65 میلیون و 275 هزار و 344 مورد شمعدان ویروس کرونا ثبت شده است ، از جمله یک میلیون و 507 هزار و 373 نفر جان خود را از دست داده اند. در میان کشورهای مختلف ، ایالات متحده با 281،248 نفر جمعیت ، برزیل ، 174،647 ، هند 138،946 ، مکزیک 107،565 و انگلستان 60،113 بالاترین قربانیان را داشته اند. .

با تسریع در بروز تصادف ویروس کرونا ، داده های جدیدی در مورد مرگ ویروس ویروس کرونا در روز بدست آمد ، به طوری که در روز دوم دسامبر ، با سرعت 12،431 فوت در روز ، 1 نوامبر قبلی ثبت شد. 11،010 قربانی شکست خوردند.

اریک نلسون ، تحلیلگر ارشد ارز در بانک ولز فارگو ، گفت: “به نظر می رسد شاهد یک درگیری شدید بین افراد خوش بین و بدبین هستیم. احتمالاً همه معتقدند که با استفاده از واکسن بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، در دراز مدت وضعیت به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد ، اما در مورد چشم انداز کوتاه مدت اتفاق نظر کمتری وجود دارد و برخی معتقدند بازگشت قرنطینه به معنای زمان طولانی تر برای بهبود اقتصادی است. بود.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، امروز 0.43 درصد به پایان رسید. زیر و به 90.72 رسیده است. نرخ ارز برای هر فرانک سوئیس در 1.12 دلار منتشر شد (نرخ های فوق براساس ساعت های پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین معاملات پوند 0.8 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 1334 دلار رسید. یورو 0.38 درصد رشد کرد. و 1،221 دلار باقی مانده و در کانال 1.2 باقی مانده است.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا ، دلار 0.53 درصد افت کرد. حداکثر 103،918 ین هر دلار آمریکا در مقایسه با دلار استرالیایی خود 13343 دلار معامله شد. نرخ دلار نیز برابر با 6543 یوان چین بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا