اقتصادی

دلار باز هم ریزش کرد

دلار جهانی برای سومین روز متوالی سقوط کرد.

با ادامه فاصله صادرات از واردات از بزرگترین اقتصاد جهان ، کسری تجارت آمریکا به رکورد ماهانه 71.1 میلیارد در ماه فوریه رسید. رویترز گزارش می دهد که دلار است. کسری بودجه که 3.3 میلیارد بود. دلار بالاتر از ماه گذشته و 0.6 میلیارد دلار. پس از آنکه کل صادرات ایالات متحده در این ماه 2.6 درصد نسبت به ماه گذشته کاهش یافت ، USD بیش از حد انتظار بود. از سوی دیگر ، واردات در مقایسه با ماه قبل تنها 0.7 درصد کاهش یافته و به 258.3 میلیارد رسیده است. دلار آمریکا.

با تسریع در واکسیناسیون در ایالات متحده ، شاخص خوش بینی برای اقتصاد ایالات متحده در آوریل 56.4 واحد بود که نسبت به ماه قبل 1.8 واحد افزایش داشت. شاخص چشم انداز اقتصادی شش ماهه ایالات متحده ، که نشان دهنده نگرش کارگزاران اقتصادی نسبت به افق اقتصادی میان مدت کشور است ، نیز در این مدت 5.1 درصد افزایش یافت و به 55.9 درصد رسید. اکنون ایالات متحده اولین کشوری در جهان است که بیش از 100 میلیون نفر را واکسینه کرده است. این روند تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

اظهارات اخیر وزیر خزانه داری ایالات متحده بار دیگر نگرانی در مورد تأثیر طولانی مدت ویروس کرونا در اقتصاد ایالات متحده را افزایش داده است. جانت یلن گفت که او با صندوق بین المللی پول و بانک جهانی همکاری خواهد کرد تا کشورها را تشویق کند تا نقش فعالتری در احیای رشد اقتصادی جهانی داشته باشند ، افزود: “خیلی زود است که بگوییم ما بر همه گیری غلبه کرده ایم. در جای دیگر ، یلن بر اهمیت اصلاح مالیات تأکید کرد: “فقط با یک سیستم مالیاتی پایدار می توان بودجه مورد نیاز برای تأمین نیازهای اساسی اقتصاد را در مواجهه با چنین بحران هایی تأمین کرد.”

تعداد قربانیان جهش ویروس کرونا در اروپا و بسیاری از کشورها به سرعت در حال افزایش است. در فرانسه ، دولت از ساعت 7 عصر تردد را ممنوع کرد و در هلند و بلژیک ، پلیس با مخالفان قرنطینه درگیر درگیر شد. در انگلیس ، هنگامی که هفت مرگ پس از دریافت واکسن استرین گزارش شد ، استفاده از آن متوقف شد. کارشناسان هشدار می دهند که ادامه این روند تأثیر منفی جدی بر ورود سرمایه جدید به چرخه تجارت خواهد داشت.

همانطور که پیش از این انتظار می رفت ، نرخ بیکاری در بزرگترین اقتصاد جهان تا پایان ماه مارس دوباره به 6.0 درصد کاهش یافت. نرخ بیکاری که 0.2 درصد بود. پایین تر از ماه گذشته ، کمترین میزان در 12 ماه گذشته در کشور است. نرخ بیکاری ایالات متحده از آوریل سال گذشته که نرخ بیکاری ایالات متحده به رکورد 14.8 درصد رسید همچنان رو به کاهش است. در این مدت تعداد بیکاران در مقایسه با ماه قبل به میزان قابل توجهی کاهش یافته و به 9 میلیون و 710 هزار نفر رسیده است که نسبت به ماه گذشته 184 هزار نفر کمتر است.

شرایط اقتصادی در اقتصادهای بزرگ در مقایسه با ماه های گذشته بهبود یافته است ، به طور متوسط ​​نرخ بیکاری در بزرگترین اقتصاد اروپا با 4.5 درصد در پایان ماه فوریه است. در این دوره ، تعداد آلمانی های بیکار نسبت به ماه قبل 48 هزار نفر کاهش یافته و به 2 و 10 هزار نفر رسیده و جمعیت شاغل در آلمان در این ماه با 0.6 درصد افزایش نسبت به ماه قبل به 42 میلیون و 160 نفر رسیده است. هزاران نفر. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، تعداد آلمانی های بیکار 0.15 درصد افزایش یافته است.

علاقه بانک های مرکزی جهان به دلار در حال کاهش است و ارزهای ایمن تری مانند ین ژاپن و فرانک سوئیس و همچنین یوان چین جایگزین دلارهای بزرگ هستند. براساس اطلاعات جدید صندوق بین المللی پول ، سهم دلار از ذخایر ارزی جهان در سال 2020 است در پایان سه ماهه چهارم به 59 درصد رسید که بیشترین سهم سه ماهه دلار در 25 سال گذشته را نشان می دهد. از سوی دیگر ، سهم یوان چین از ذخایر ارزی جهان به رشد خود ادامه می دهد و حدود 2.3٪ از کل ذخایر را تشکیل می دهد که 0.1٪ نسبت به سه ماهه قبل افزایش دارد.

در حالی که مشکلات مالی کشورهای مختلف در اثر برخورد با اکلیل گل بیشتر شده است ، به نظر می رسد ایالات متحده در مدیریت بحران فعلی به دلیل توانایی چاپ دلار ، از بسیاری از رقبا بازتر است. در ژاپن ، که سطح تولید ناخالص داخلی هنوز از آغاز بحران کرونا فاصله دارد ، دولت گفته است که سیاست های پولی و مالی فعلی خود را حداقل تا پایان سال ادامه خواهد داد ، و ین را تضعیف خواهد کرد. در میان سایر رقبای دلار ، به دلیل فاصله بین صادرات سوئیس و بحران قبل از کرونا ، فرانک در وضعیت ضعیف تری قرار دارد.

نگرانی در مورد توزیع نامتوازن واکسن های کرونا در سراسر جهان ، به ویژه در کشورهای کم درآمد ، تقاضا برای دارایی های امن را دوباره زنده کرده است. صندوق بین المللی پول هشدار داده است که تفاوت چشمگیری در پیشرفت واکسیناسیون در مناطق مختلف جهان وجود دارد که بر رشد اقتصادی جهان تأثیر می گذارد. آژانس تخمین می زند شیوع تاج تا سال 2025 به اقتصاد جهانی آسیب برساند. به حدود 22 تریلیون خواهد رسید. USD ، اما انتظار می رود رشد اقتصادی در سالهای آینده و سال آینده در بسیاری از کشورها مثبت باشد.

تاکنون بیش از 133 میلیون و 321 هزار و 956 مورد بیماری عروق کرونا قلب گزارش شده است که از این بین 2 میلیون و 891 هزار و 267 مورد مرگ رخ داده است. در بین کشورهای مختلف ، بیشترین تعداد قربانیان مربوط به ایالات متحده بوده است ، با 570،306 نفر ، برزیل با 337،364 نفر ، مکزیک با 205،200 نفر ، هند با 166،577 نفر و انگلستان با 126،927 نفر.

سایمون هاروی ، استراتژیست ارشد پول در موسسه Monks Europe ، گفت: “بازارها هنوز از جهت آینده مطمئن نیستند ، زیرا اطلاعات موجود معمولاً کم و متناقض است.” تا زمانی که تصویر روشنی از اقتصاد و تصمیمات آتیه ذخیره فدرال نداشته باشیم ، حدس زدن جهت دلار آسان نیست. اگر فدرال رزرو ایالات متحده در عمل نشان دهد که می خواهد یک فضای اقتصادی مناسب برای فعالیت اقتصادی را حفظ کند ، شاهد بالا رفتن دلار خواهیم بود.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزی جهانی اندازه گیری می کند ، در معاملات امروز 0.11 درصد بسته شد. نقطه پایین نقطه 92،338.

نرخ ارز هر فرانک سوئیس 1077 دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر اساس ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود.)

ارزهای اروپایی

در آخرین جلسه معاملات ، پوند 0.54 درصد نسبت به روز گذشته کاهش یافت. و بالغ بر 1،374 دلار بود. با باقی ماندن در کانال 1.18 ، یورو 0.29 درصد رشد کرد و به 1.188 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا ، دلار 0.17 درصد کاهش یافت و به 109،687 ین رسید. هر دلار در مقایسه با همتای استرالیایی خود با 1312 دلار مبادله شد. نرخ ارز دلار 6542 یوان چین نیز اعلام شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا