اقتصادی

دلار تسلیم روز استقلال شد

یورو و پوند در برابر دلار آمریکا در یک روز آرام معاملاتی در تعطیلات آمریکا افزایش یافت.

به گزارش ترندونی و به نقل از بیزینس، انتظار می رود پس از بسته شدن بازارهای آمریکا در روز استقلال، بازارها روز معاملاتی آرامی داشته باشند، اما در برابر دلار آمریکا، ارز اصلی، که جمعه گذشته به بالاترین حد دو هفته اخیر رسید. ، جایگاه خود را تا حدودی افزایش دادند.

یورو 0.3 درصد افزایش یافت. به 1.0457 دلار رسید، اما پس از رسیدن به پایین ترین سطح دو هفته ای 1.1976 دلار در روز جمعه، با اندکی از دست دادن بالاترین قیمت 5 ساله 1.0349 دلاری خود را از دست داد.

دلار استرالیا و نیوزیلند و همچنین کرون سوئد روز دوشنبه پس از رسیدن به پایین ترین سطح دو سال اخیر در روز جمعه افزایش یافت، اما یورو به دلیل ترس از رکود جهانی به پایین ترین سطح پنج ساله خود در برابر دلار آمریکا رسید.

جنگ در اوکراین و پیامدهای اقتصادی آن، به ویژه افزایش تورم مواد غذایی و انرژی، ضربه شدیدی به یورو وارد کرده است که امسال هشت سنت در برابر دلار از دست داده است. تفاوت در واکنش بانک مرکزی اروپا (ECB) و بانک مرکزی ایالات متحده به تورم بالاتر نیز بر یورو تأثیر گذاشته است.

آمارها نشان داد تورم منطقه یورو در روز جمعه به رکورد دیگری رسید و بانک مرکزی اروپا برای اولین بار در یک دهه اخیر نرخ بهره را در این ماه افزایش داد.

شاخص دلار آمریکا 0.15 درصد کاهش یافت و به 104.9 رسید که بسیار پایین تر از بالاترین سطح دو دهه خود یعنی 105.790 بود.

با نگاهی به ادامه هفته، سرمایه گذاران منتظر انتشار صورتجلسه ماه گذشته فدرال رزرو در روز چهارشنبه و اطلاعات اشتغال ایالات متحده در روز جمعه هستند.

بانک مرکزی استرالیا روز سه‌شنبه تشکیل جلسه می‌دهد و بازارها انتظار دارند نرخ بهره را 40 واحد افزایش دهد. اگر افزایشی به این اندازه یا چیزی شبیه آن وجود داشته باشد، ممکن است استرالیا زیاد افزایش پیدا نکند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا