اقتصادی

روبل از مرز ۶۰ در برابر دلار عبور کرد

روبل روسیه در برابر دلار 60 کاهش یافت و همچنین در برابر یورو افزایش یافت و زیان های قبلی را پس از نوسانات در جلسات اخیر پاک کرد زیرا بازار در انتظار اخبار مداخله ارزی بود.

به گزارش ترندونی و به نقل از اکونومیک، پس از ابراز نگرانی چندین مقام مبنی بر کاهش درآمد روسیه از صادرات کالا، روبل از بالاترین سطح هفت ساله خود در پایان ژوئن حدود 17 درصد کاهش یافت. و سایر کالاها به دلار و یورو قیمت گذاری شدند.

برای اولین بار از 5 جولای روبل در برابر دلار 1.8 درصد تقویت شد. تا 59.83. در رابطه با یورو نیز 3.2 درصد افزایش یافت. و به 60.36 رسید.

روبل با اقداماتی از جمله محدودیت هایی برای خانوارهای روسی که پس انداز ارز خارجی را برای محافظت از سیستم مالی روسیه در برابر تحریم های غرب اعمال شده پس از مسکو در 24 فوریه اعمال کردند، به بهترین ارز جهان در سال جاری تبدیل شده است. نیروهای خود را به اوکراین فرستاد.

این ارز همچنین با افزایش درآمد حاصل از صادرات کالا و کاهش شدید واردات حمایت شد.

تحلیلگران می گویند تفاوت بین 50 و 60 روبل در برابر دلار با توجه به اهمیت آن برای بودجه اندک است. آنها گفتند که مقامات نرخ 70-80 را ترجیح می دهند.

دیمیتری پولوی، مدیر ارشد سرمایه گذاری Locko-Invest گفت: «نرخ روبل ممکن است قبل از مالیات سه ماهه و پرداخت سود سهام به 55 در هر دلار برگردد.

وی افزود: همچنین تردید داریم که بهبود واردات و کاهش صادرات در ماه ژوئیه آنقدر قابل توجه باشد که تاثیر قابل توجهی بر روبل داشته باشد.

روبل ممکن است در 22 ژوئیه با فشار ضعیف تر نرخ بهره در داخل به عنوان بانک مرکزی مواجه شود پس از اعلام کاهش قیمت مصرف کننده روسیه در ژوئن، باید نرخ بهره پایه را از 9.5 درصد در جلسه هیئت مدیره که در ژوئن برگزار شد، کاهش دهد.

به گفته تحلیلگران Promsvyazbank، بانک مرکزی ممکن است در هفته آینده نرخ بهره را بین 50 تا 100 واحد کاهش دهد. شاخص سهام روسیه روز دوشنبه کاهش یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا