اقتصادی

صفر شدن دلار از سهم ذخایر ارزی صندوق ملی ثروت روسیه

یوان اولین ارز ذخیره صندوق ملی املاک روسیه شد.

وزارت دارایی روسیه در بیانیه ای اعلام کرد سهم دلار از ذخایر ارزی صندوق املاک ملی به صفر رسیده است ، در حالی که سهام یورو ، یوان و طلا افزایش یافته است. پیش از این دلار 35 درصد بود. سهم آن سهام که اکنون به صفر رسیده و سهم این سهام به پوند به پنج درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر ، سهم یوان به 39.7٪ و سهم یورو به 30.4٪ افزایش یافت. ین ژاپن 4.7 و طلا 20.2 درصد را در اختیار دارند. این سهام

روسیه تصمیم گرفته است به منظور کاهش وابستگی به دلار و آسیب پذیری اقتصاد خود در برابر تحریم ها ، به تدریج سهم خود از دلار را در ذخایر ارزی خود به حداقل برساند. طبق گفته وزارت دارایی روسیه ، در سال های اخیر ، به دلیل خطرات اقتصادی کلان و ژئوپلیتیک ، این وزارت احتیاطاتی را برای ایجاد ثبات در اقتصاد اتخاذ کرده است.

الكساندر پانكین ، معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه ای گفت كه تنش های سیاسی بین مسكو و واشنگتن اعتماد روسیه به دلار را از بین برده است. به گفته پانكین ، تحریم ها و اقدامات غیرقابل پیش بینی آمریكا ، اثربخشی استفاده از دلار در تجارت خارجی از طرف روسیه را دچار تردید كرده است و این كشور هم اكنون در تلاش است تا اقدامات مناسب را با سایر كشورها انجام دهد. خطر تحریم و اخلال در تجارت بین الملل.

پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در یک کنفرانس اقتصادی در سن پترزبورگ گفته بود که روسیه تمایلی به استفاده از دلار ندارد اما به دلیل تحریم های آمریکا مجبور به این کار شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا