اقتصادی

یک میلیارد دلار گواهی ارزی صادر شد

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه کنترل نقدینگی و مهار تورم مهمترین گام در جهت بهبود و اصلاح اقتصاد کلان است ، از صدور یک میلیارد دلار گواهی ارزی برای حذف مواد اولیه کارخانه ها خبر داد.

به گزارش ترندونی ، عبدالناصر همتی در پست اینستاگرامی خود نوشت: شبکه بانکی کشور در کنار خدمات ارزنده به اقتصاد کشور در بخشهای تولید و خدمات دارای مشکلات و ضعفهایی است که بانک مرکزی برای بهبود تعامل با مشتری در حال مشاهده است. در عین حال ، هنگام انتقاد از عملکرد بانک ها ، باید انصاف را نیز در نظر گرفت و ضروری است که به بانک ها کمک کند این مسیر را بهتر و سریعتر طی کنند. طی دو سال گذشته ، بانک مرکزی اقدامات اساسی را برای اصلاح سیستم بانکی برای به تعویق انداختن و محاسبه سود بر اساس قوانین شریعت انجام داده و اصلاحات بعدی را با جدیت دنبال می کند.

وی افزود: بانک مرکزی چاره ای جز مقاومت در برابر خواسته های احتمالی برای کنترل ترازنامه و مهار تورم ندارد. از مبادلات اعتبارات ارزی صندوق توسعه ملی نیز خودداری می شود. بدون شک ، کنترل نقدینگی و مهار تورم مهمترین مراحل بهبود اقتصاد کلان است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: اجرای سیاست های اقتصاد کلان نه تنها کنترل پایه پولی بلکه دستور بانک مرکزی است. یکی از اقدامات مهم این سیاست ، محدود کردن و کنترل رشد ترازنامه بانک ها است که همراه با مجموعه دیگری از سیاست های احتیاطی کلان به منظور تقویت ثبات سیستم مالی و پولی اعمال خواهد شد.

همتی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: حدود یک ماه است که بانک مرکزی موافقت کرده است کالاهای اصلی ذخیره شده در گمرک را ترخیص کند و من این را در جلسه دولت امروز تکرار کردم. در مورد مواد اولیه کارخانه های ذخیره شده در گمرک ، طبق گزارشی از وزارت صنعت و گمرک که در راستای توزیع ارز است ، معادل میلیارد دلار گواهی ارز صادر شده است. در مورد کالاهای باقیمانده در انبار گمرک ، کالاها به محض انتشار لیست ثبت سفارشات فوری تعیین می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا