اقتصادی

سه اقدام مهم بانک مرکزی/ ارزش تراکنش‌های شتاب به ۴۰ هزار میلیارد رسید 

رئیس بانک مرکزی کنترل نقدینگی ، سیاست جدید پولی ، راه اندازی و توسعه سیستم های پرداخت الکترونیکی و مدیریت صحیح منابع ارزی محدود را از مهمترین اقدامات این بانک در سال گذشته دانست و گفت: “در حال حاضر ، 150 میلیون لات تسریع شده است. عملیات روزانه و 40 میلیون تراکنش بین بانکی و بانکی داخلی بر اساس سیستم های پرداخت الکترونیکی انجام می شود ، به طوری که میزان تراکنش های تسریع یافته هر روز به 40 میلیارد می رسد.

به گزارش ترندونی ، مصاحبه تلویزیونی عبدالناصر همتی به مناسبت آغاز سال جدید خورشیدی ، با مرور شرایط دشوار اقتصادی سالهای اخیر ، گفت: “ایالات متحده از سه سال گذشته تحت” حداکثر فشار “بوده است. منابع ارزی محدود کشور را مدیریت کرده و نیازهای ارزی را برآورده می کند.

وی افزود: ما به مردم اطمینان می دهیم كه بانك مركزی آمادگی كامل برای سخت ترین شرایط را دارد. انتظارات بانک مرکزی از دو طرف ارز و بازار زیاد است ، اما محدودیت های ارزی و کاستی های بزرگ شدن باید مورد توجه قرار گیرند. البته این انتظارات ارزی نیز به این دلیل بوجود آمد که منابع ارزی بسیار زیاد بود و بانک مرکزی بیش از 50 میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در سال های گذشته باید به فکر افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی بودیم و اکنون تلاش می کنیم این هدف را محقق کنیم. بانک مرکزی به هیچ وجه دستورالعمل ها و توصیه هایی را انجام نمی دهد که پیگرد قانونی ندارد.

همتی اظهار داشت: درآمد ارزی کشور در سال 1998 ، در مقایسه با سال 1998 ، نهم است. “اما با وجود این محدودیت ، به دلیل مدیریت مناسب منابع ، برنامه و توطئه حریف برای از بین بردن اقتصاد به هم ریخت و مهمترین خبری که اواخر سال 1999 شنیدم بود.” اعتراف سخنگوی ایالات متحده شکست فشار حداکثر بود.

وی افزود: اولین دستاورد و خدمات شایسته ، سیاست جدید بانک مرکزی است که نمونه ای از عملیات بازار آزاد است و به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. مورد دوم راه اندازی سیستم های پرداخت الکترونیکی با 150 میلیون تراکنش تسریع شده و 40 میلیون تراکنش بین بانکی و درون بانکی به صورت روزانه بود. میزان معاملات تسریع شده روزانه به 40،000 میلیارد جلد رسید. سوم ، مدیریت مناسب منابع محدود ارزی به دلیل تقاضای گسترده.

رئیس بخش بانک مرکزی در بخشی دیگر از سخنان خود به توزیع و عرضه ارز اشاره کرد و گفت: “در حال حاضر ارز به صورت سیستماتیک توزیع و عرضه نمی شود بلکه به صورت سیستماتیک انجام می شود.” وزارت صمت فقط مطابق با اولویت های تعیین شده توسط این وزارتخانه و به طور سیستماتیک.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا