اقتصادی

۱۳ هزار میلیارد از اموال مازاد بانک‌های دولتی واگذار شد

وزارت اقتصاد در بیانیه ای مبنی بر انتقال 13000 میلیارد دارایی مازاد از بانک های دولتی در سال گذشته ، با جزئیات افزایش مسکن و سرمایه کشاورزی بانک های دولتی مانند بانک ملی ایران را توضیح داد.

به گزارش ترندونی ، وزارت اقتصاد در گزارشی با تشریح سیاست های کلیدی ، برنامه های اقدام ، اقدامات اجرایی و دستاوردهای این وزارتخانه در زمینه بانکی اعلام کرد: 1398 میلیارد دارایی مازاد بانک های دولتی در سال 1398. به همین ترتیب ، بانک های دولتی و خصوصی داخلی “در سال گذشته نسبت به 903 شعبه سال گذشته و امسال تا پایان ژوئیه” شعب خود را تنظیم کردند تا هزینه ها را کاهش دهند و بهره وری را افزایش دهند. آنها 140 شعبه را دوباره سازماندهی کردند.

براساس این گزارش ، پس از رئیس جمهور در سال 1397. دسامبر وی در دیدار با سران وزارت اقتصاد و دارایی تأکید کرد که اولویت اصلی این وزارتخانه اصلاح نظام بانکی است و معاون امور بانکی ، بیمه ای و بنگاه های اقتصادی وزارت اقتصاد برنامه اجرایی را تهیه کرده است. به دنبال اصلاح سیستم بانکی و بر اساس این برنامه ، ابتدا وظایف شبکه بانکی شناسایی و به سه دسته کلی تقسیم شد: چالش های مالی ، چالش های ساختاری و چالش های نهادی و قوانین و مقررات.

به دنبال شناسایی چالشهای موجود ، برنامه اجرای اصلاح سیستم بانکی تدوین و شامل دو بخش شامل “استراتژیهای اصلاح و بهبود سیستم بانکی” و “استراتژیهای حفظ و حفظ ثبات و سلامت در سیستم بانکی” بود و در سال 2009 به رئیس جمهور ارائه شد. سپتامبر. در این برنامه ، هر یک از سه حوزه چالش برانگیز (مالی ، ساختاری ، نهادی و قانونی و غیرقانونی) از طریق دو نوع راه حل درمانی بررسی و اصلاح می شود.

تدوین سند تحول دیجیتال

در قسمت دیگر گزارش وزارت اقتصاد آمده است: با استفاده از نظرات و تجارب ارزنده بانک ها و صاحب نظران و صاحب نظران فناوری اطلاعات ، سند تحول دیجیتال به عنوان سند قبلی وزارت اقتصاد و دارایی جهت اصلاح نظام تهیه شد. این یک بانک محسوب می شود.

بر اساس این گزارش و شرح اقدامات معاون امور بانکی ، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد در سال گذشته ، بیان شده است که: بانک ها برای گسترش ایده تحول دیجیتال در میان مدیران ارشد ، و همچنین رفع ابهامات با اشتراک نظر با هر بانک و تجزیه و تحلیل مداوم عملکرد هر بانک و ارائه مشاوره اصلاحی ، از دیگر اقدامات انجام شده در بازسازی سیستم بانکی در سال گذشته است. گرفت. یکی از اصول مهم در اصلاح سیستم بانکی ، استقرار حاکمیت شرکتی در ساختار بانکی کشور است. امور اقتصادی و مالی به عنوان وظایف قانونی محول شده بود.

به منظور انجام این وظیفه قانونی ، در سال 2017. ماه اکتبر مجمع عمومی بانکها دستورالعمل مربوط به الزامات مربوط به مدیریت شرکتها در بانکهای دولتی را تهیه و تصویب کرد. مراحل اجرایی دستورالعمل نوشته و اجرا شد. جلسات متعددی با کارشناسان سیستم بانکی و مدیران ارشد برای اجرای این فرایند مهم برگزار شد.

توسعه و اجرای طرح های سازمانی بانک های دولتی

بر اساس این گزارش ، ایجاد و اجرای چارت سازمانی برای بانک های دولتی مطابق با دستورالعمل های فوق الذکر و جدایی مدیر عامل از کلیه روسای بانک ها ، گام دیگری در جهت تغییر و شفافیت سیستم بانکی در سال 2009 است.

همچنین تشکیل کمیته ها و بخشهایی که در دستورالعملهای حاکمیت شرکتی ، ساختار سازمانی بانکهای دولتی ذکر شده و انتصاب اعضای هیئت مدیره اجرایی و غیر اجرایی ، انتزاع مناصب اجرایی از هیئت مدیره و تفویض این مسئولیتها به هیئت مدیره ، از جمله توسط معاون وزیر امور بانکی ، بیمه و امور دولتی پارسال گرفته شده

جزئیات افزایش سرمایه بانک های دولتی در سال جاری

در ادامه این گزارش به افزایش سرمایه بانک های دولتی در سال جاری نیز اشاره شده است: تجدید ارزیابی سرمایه بانک ملی ایران طبق ماده 14 قانون حداکثر استفاده از ظرفیت تولید و خدمات و حمایت از کالای ایرانی 72،435 میلیارد یورو افزایش یافت. علاوه بر این ، سرمایه بانک کشاورزی به عنوان یکی دیگر از بانک های مهم دولتی 10 هزار LTL افزایش یافت. میلیاردها تومان از تجدید ارزیابی دارایی.

براساس گزارشی از وزارت اقتصاد ، افزایش سرمایه بانک مسکن 5000 میلیارد است. تومان در سال 1398 از اقصی نقاط کشور ذکر شد. 1398 تبصره (ب) قانون بودجه (8).

این گزارش مراحل انجام شده برای اصلاح سیستم بانکی کشور را تشریح می کند: بانک واحد ، ادغام م institutionsسسات اعتباری قوامین ، انصار ، حکمت ایران ، آنلاین اقتصاد و کوثر و ادغام م institutionsسسات پولی فوق الذکر با بانک سپه. به عنوان یکی از بانکهای معتبر دولتی ، این روند در ژوئیه سال گذشته با کمیته های مسئول متشکل از بانک مرکزی ، وزارت اقتصاد و دارایی ، ستاد کل نیروهای مسلح و بانک سپه آغاز شد. .

اقدامات وزارت اقتصاد برای اصلاح سیستم بانکی

اقدامات اساسی انجام شده در این زمینه شامل خرید مجدد سهام خرد سهامداران غیرمرتبط و انتصاب سهامداران وابسته ، تدوین روش ارزیابی دارایی ها و بدهی های واحدهای ادغام شده و ارزیابی این واحدها توسط انجمن قضات رسمی است. تاکنون یکپارچه شده است.

در قسمت بعدی گزارش آمده است: ادغام این بانک ها در بانک سپه همچنان به خانواده های نیروهای مسلح از طریق بانک سپه خدمات ارائه می دهد و کلیه پرسنل بانک های در حال ادغام در حال حاضر در بانک سپه مشغول کار هستند بدون اینکه نگران آینده شغلی خود باشند. .

ساماندهی و تعدیل شعب بانک های دولتی یکی دیگر از اقدامات مهمی است که در سال گذشته توسط معاون وزیر امور بانکی ، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی جهت کاهش هزینه های غیرضروری در صنعت بانکداری کشور انجام و اجرا شده است.

وضعیت تعدیل شعب بانکهای دولتی

براساس این گزارش ، به منظور مدیریت هزینه ها ، تخصیص بهینه شعب بانکی و افزایش بهره وری سیستم بانکی کشور ، در سال گذشته ، بانک های دولتی و خصوصی ، با وجود مشکلات فراوان ، 903 شعبه را تعدیل کرده و امسال روند ادامه خواهد داشت. مشخص شد که از ابتدای سال 1399 تا پایان ژوئیه سال جاری ، 140 شعبه دیگر بانک های دولتی و خصوصی تعدیل یا ادغام شده اند.

طرح تعدیل شعب همچنین در نظر دارد شعبات موجود را تغییر ساختار داده و در برخی مناطق تراکم شعب را کاهش دهد و همچنین با در نظر گرفتن پتانسیل آن منطقه ، شعبات جدیدی را در مناطق فاقد شعبه بانکی ایجاد کند.

انتقال باقیمانده سهام دولت در بانکها و شرکتهای بیمه برای انتقال از طریق صندوق واسطه مالی اول از مهمترین اقداماتی است که در سال جاری توسط معاون وزیر بانکها ، بیمه و بنگاههای دولتی وزارت اقتصاد در انتقال داراییها و داراییهای مازاد دولت انجام شده است. انتقال سهام باقیمانده دولت در قالب ملت ، تجارت ، صادرات ایران و بیمه البرز و واحدهای معاملاتی بورس اوراق بهادار امین (ETF) از طرف صندوق واسطه گری مالی اول اقدام مهم دیگر است. گزارش فعالیت

امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه مشارکت در ساخت سایت امید شهر در زمینی در شرق تهران متعلق به بانک سپه ، استفاده از ظرفیت بانک مسکن ، یکی دیگر از دستاوردها و اقداماتی است که در سال جاری توسط معاون وزیر بانک ، بیمه و بنگاه های اقتصادی کشور انجام شده است. مرکز روابط عمومی وزارت اقتصاد و دارایی ذکر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا