اقتصادی

وزیر اقتصاد: اسامی ابربدهکاران ۱۱ بانک دولتی اعلام شد

وزیر اقتصاد و دارایی اسامی ابربدهکاران ۱۱ بانک دولتی را اعلام کرد.

به گزارش ترندونی، احسان خاندوزی گفت: یکی از مشکلات قدیمی این بود که چندین سال بخشی از منابع بانک در دست برخی مشتریان بدخلق ماند و مانع از دسترسی مردم به منابع بانک شد. بانک‌های دولتی با دستور رئیس‌جمهور اقدام به افشای اسامی وام‌گیرندگان بدخواه کرده‌اند تا آنها را متقاعد به پرداخت بدهی خود کنند.

وی افزود: اسامی بدهکاران عمده 11 بانک دولتی امروز اعلام شد. به جز بانک قرض الحسنه آنلاین و توسعه تعاون که بدهکاران معوق بیش از 100 میلیارد تومان نداشتند، همه بانک های دولتی این کار را کردند. مرحله بعدی بررسی این لیست و انتشار دقیق میزان بدهی مشکوک الوصول بانکی است. وام گیرندگان زیر 100 میلیارد تومان در مراحل بعدی اعلام می شوند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: بر اساس قانون بودجه 1401 همه بانک های دولتی و خصوصی موظف هستند اطلاعات بدهکاران بانک را به بانک مرکزی ارائه کنند.

وی همچنین در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: بانک های زیر مجموعه وزارت اقتصاد امروز برای اولین بار در حوزه بانکی کشور اسامی وام گیرندگان بد (بیش از 100 میلیارد بدهی) را در سایت خود منتشر کردند. کاهش سهم حساب های بد در بانک فضای بیشتری برای تولیدکنندگان خوب و افراد خوب ایجاد می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا