اقتصادی

بزرگترین بدهکار بانکی کیست؟ – ترندونی

شناسایی وام گیرندگان بانکی به ویژه در تعداد زیاد، همواره یکی از موضوعات و چالش های مهم در شبکه بانکی بوده و شواهد نشان می دهد که تا به امروز اقدام موثری برای شناسایی و بازپرداخت بدهی آنها صورت نگرفته است.

به گزارش ترندونی، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد از بانک مرکزی خواسته است تا در راستای شفافیت، بانک‌ها را ملزم به معرفی ابربدهکاران خود کند. هر سه ماه در سایت بانک مورد نظر اعلام کنید که بانک مرکزی هنوز به این درخواست پاسخ نداده است.

اسامی ابربدهکاران این بانک در انتخابات ریاست جمهوری نیز به مناظره شفاهی راه یافت و در مناظره سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عبدالناصر همتی یکی از کاندیداها و رئیس سابق بانک مرکزی اسامی 11 نفر را معرفی کرد. بانک ها. بدهکاران سید ابراهیم رئیسی.این اسامی وام گیرندگان اصلی بانک به ترتیب دانیال زاده، اعظم، صدر هاشمی نژاد، العقیلی، اقدمیان، فلاحتیان، شفیعی، گرامی، ایزدپناه، رستمی صفا و ریخته گران ذکر شده است. اکنون با گذشت بیش از 100 روز از دولت سیزدهم، مشخص نیست دولت برای بازپس گیری بدهی این افراد چه کرده است.

با وجود بلاتکلیفی در مورد تعداد مطالبات بلندمدت از بانک ها، آخرین گزارش 236 هزار مورد را اعلام کرده است. و اینکه انتشار اسامی این وام گیرندگان تا چه اندازه در کاهش و بازپرداخت این بدهی ها، بدهی عمومی سیستم بانکی و مسدود شدن بخش برای پوشش بدهی و همچنین میزان آن بدهی موثر بوده است. مدام در حال افزایش است.

بدهی عمومی به سیستم بانکی با نقدینگی و اعطای وام مرتبط است. بر اساس آمارها، تا پایان شهریور ماه سال جاری، کل بدهی بخش دولتی به سیستم بانکی به ۶۵۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به پایان سال ۱۳۹۹، ۱۶.۹ درصد افزایش داشته است.

از کل بدهی بخش دولتی به سیستم بانکی 601 هزار. و 500 میلیارد تومان با خود دولت با رشد 17.4 درصدی و حدود 54 هزار تومان برابری می کند. در پایان سال گذشته افزایش 10 ، 9 ٪.

این ارقام ثبت شده است و کارشناسان اقتصادی دولت را بزرگترین بدهکار سیستم بانکی می دانند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا