اقتصادی

تکذیب خبری درباره رأی دیوان عدالت در پرونده بانک آینده/منشاء خبر، وزیر اقتصاد بود

ادعای ابطال اخطار بانک مرکزی مبنی بر واگذاری سهم سهامدار رای بانک آینده به مالک آن بانک در دیوان عدالت اداری رد شد.

به گزارش ترندونی، به نقل از مرکز رسانه های قضایی، دیوان عدالت اداری پس از ادعای یکی از رسانه ها مبنی بر ابطال اطلاعیه بانک مرکزی مبنی بر واگذاری سهم سهامداران از رای بانک آینده، این اتهام را رد کرد اما آن دیوان این موضوع را اعلام نکرد. حکم صادر کند

در خبر منتشر شده از سوی این مرجع قضایی نیز آمده است:

شب گذشته برخی رسانه ها از رای یکی از شعب دیوان عالی کشور به تغییر مالک سهام بانک آینده خبر دادند. بلافاصله پس از تکذیب این خبر و مشخص شدن عدم وجود پرونده خارجی در دیوان عالی کشور، پرونده جدیدی مبنی بر اینکه بانک مرکزی از واگذاری رای سهامداران بانک آینده به مرجع اداری خبر می دهد، تشکیل شد. دیوان عدالت کنار گذاشته شد.

این خبر از سوی دیوان عدالت اداری نیز تکذیب شد تا اصل این خبر کاملا کذب و نادرست باشد.

خبرگزاری میزان، مرکز رسانه های قوه قضائیه نوشت: رسانه ها پیگیر انتشار این خبر کذب از منابع مختلف بودند اما متاسفانه منبع خبری «لغو گزارش بانک مرکزی از سوی قوه قضائیه» را فاش کردند. یکی از وزرای دولت بود.

بررسی های بیشتر نشان داد که در کمال تعجب منبع این خبر کذب مربوط به وزارت اقتصاد و سکاندار این وزارت مهم اقتصاد بوده است.

بر اساس این گزارش، وزیر اقتصاد شب گذشته در نشستی با اصحاب رسانه، بدون بررسی و بدون استعلام از محاکم و دیوان عدالت اداری، اساساً یک استماع اشتباه ارائه کرد و برخی رسانه ها به گفته وزیر اقتصاد، در بیانیه.

در پایان این خبر آمده است: انتظار می رود وزیر اقتصاد که یکی از مهمترین وظایف هیئت دولت را برعهده دارد در نقل این گونه اخبار نهایت دقت را به خرج دهد و ناخواسته به منبع اکاذیب تبدیل نشود. . دانش موضوع دیگری که باید همواره مورد توجه متولیان وزارت اقتصاد باشد این است که مسائل مربوط به بانک ها دستاویزی برای اخبار زرد و بی اعتبار نشوند. زیرا این می تواند یک نگرانی بزرگ برای مردم، به ویژه مشتریان بانک باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا