اقتصادی

دلار در حال از دست دادن جذابیتش مقابل یوان است

ری دالیو ، بنیانگذار بزرگترین صندوق پرچین جهان ، یوان را در آینده رقیب اصلی دلار دانست.

ری دالیو ، بنیانگذار و مدیرعامل گروه مالی Bridgewater ، بزرگترین صندوق هجینگ در جهان ، گفت که او معتقد است دلار در ماه های اخیر ضعیف شده و جذابیت آن را نسبت به یوان بیشتر کرده است. وی به سرمایه گذاران ارزی گفت: “بازار ارز جهانی در شرایط بحرانی قرار دارد و ما شاهد تسلط دلار بر بازارها هستیم و علاقه به بازار مالی چین در حال افزایش است.”

دالیو که میهمان کنفرانس مجازی سای شین بود ، از توسعه سریع بازار سرمایه چین استقبال کرد ، اما هشدار داد که هنوز بازار برای خارجی ها کاملاً باز نشده است و علی رغم جذابیت این بازارها ، بسیاری از سرمایه گذاران خارجی هنوز در حال ورود به بازار سرمایه هستند. آنها چینی نیستند. به گفته دال ، با افزایش چشمگیر چالش های دلار ، یوان چین به یک گزینه اصلی برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل خواهد شد.

بسیاری از سرمایه گذاران ، مدیران صندوق های هجینگ و بانکداران نسبت به کاهش بیشتر دلار در مقابل سایر ارزهای مهم جهان هشدار داده اند ، یکی از بدبینانه ترین آنها استیون روچ ، اقتصاددان آمریکایی است که اخبار را پیش بینی می کند در پایان سال ، دلار 35 درصد در برابر ارزهای دیگر کاهش یافت.

روچ به CNBC گفت: “کسری حساب جاری ایالات متحده در سه ماهه دوم بیشتر از هر کشور دیگر در جهان است.” وضعیت امسال بدتر شده است. سطح کلی پس انداز برای دولت ، مشاغل و شهروندان در یک رکورد کم است که ممکن است فقط در سال 2009 شاهد آن بوده باشیم. بحران مالی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا