سلامت و دانش

دلار بخریم یا نه؟ – ترندونی

امیرحسین کریم زاده با اشاره به این واقعیت که بازارهای کلیدی مانند طلا ، سکه ، دلار و مسکن به سقف قیمت رسیده اند ، گفت: قیمت دلار ممکن است به دیواره 23 هزار تومانی سقوط کند. نرخ واقعی دلار 20 هزار جلد بود که می تواند از 17 هزار تا 23 هزار جلد باشد.

وی ادامه داد: بودجه بسته برای سال آینده 11 هزار و 500 جلد است و بازار آزاد آن حدود 20 درصد بیشتر از این میزان است. دلار کمتر از 15000 تومان توجیهی ندارد.

وی گفت: با نزدیک شدن به اواخر دسامبر ، اوایل ژانویه و پایان سال نو ، به عنوان پایان سال مالی چین ، تقاضا برای دلار افزایش می یابد و دلار نوسان می کند. در هر صورت ، ماهیت کلی قیمت دلار در حال کاهش است. علاوه بر این ، سکه و طلا با کاهش دلار سقوط خواهند کرد.

کریم زاده افزود: باید منتظر سقوط قیمت طلا ، سکه و دلار قبل از پایان سال جاری باشیم. به نظر می رسد انتخابات امسال در ایران از افزایش دلار تا پایان سال جلوگیری کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مسکن بالا است و مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

این اقتصاددان درباره وضعیت مثبت در بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه اصلاحات خود را به پایان رسانده است. انتظار داریم روند خوبی در بازار سرمایه در دسامبر و ژانویه داشته باشیم. البته نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که نمی توان روندها را در تمام نقاط بازار سرمایه پیش بینی کرد.

کریم زاده در پایان اظهار داشت: خرید دلار قبل از پایان سال کاملاً توصیه نمی شود ؛ زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. مواردی با ارز 4200 در حال حذف هستند. تنها محصول نفتی که قیمت آن افزایش نیافته است ، گازوئیل است. اگر قیمت این فرآورده نفتی نیز افزایش یابد ، حمل و نقل و بورس سهام بسیار بهتر خواهد شد. از این رو ، شاهد تورم خواهیم بود.

223224

دکمه بازگشت به بالا