اقتصادی

روزهای سیاه دلار ادامه دارد

شاخص دلار همچنان در حال نزول بود و به 96 امتیاز رسید.

برای غلبه بر بدترین بحران اقتصادی جهان از زمان جنگ جهانی دوم ، کشورهای در سراسر جهان به حمایت از بخش های مختلف اقتصادی ادامه می دهند ، اما آمار اقتصادی ضعیف ایالات متحده معامله گران را نگران کرده است. از طرف دیگر ، بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است که برنامه خرید اوراق خود را از 600 میلیارد یورو به 1.35 هزار میلیارد یورو افزایش داده و تا سال 2021 ادامه خواهد داد.

با توجه به رشد منفی اقتصادی در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان ، فرانسه و ایتالیا ، انتظار می رود این بسته کمک کند تا اقتصاد اروپا تا حدودی به چرخه رشد مثبت برگردد.

به دلیل تکه تکه شدن داخلی قابل توجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، بانک مرکزی اروپا در گذشته فعال نبوده و سایر همتایان آن به سرعت رشد اقتصادی را احیا کرده اند. در ژاپن ، بانک مرکزی یک تریلیون دلار اختصاص داده است ، و بانک مرکزی ایالات متحده حدود 2.5 تریلیون دلار برای صندوق های مختلف و نقدینگی برای حمایت از بخش های مختلف اقتصادی اختصاص داده است.

زاک پانل ، معاون رئیس ارزی در گلدمن ساکس ، گفت اقدامات اخیر کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا خطرات اقتصادی اقتصاد اروپا را کاهش می دهد. با این حال ، چالش اصلاح یک معماری جامع مالی اروپا همچنان زیاد است و برای رفع کاستی های موجود باید اقدامات بیشتری انجام شود.

در حال حاضر ، علت اصلی نگرانی شرکت کنندگان در بازار ارز ، آگاهی از تشدید جنگ تجاری ایالات متحده با چین و مشکل هنگ کنگ است. به دنبال اختلافات شفاهی بین واشنگتن و چین به دلیل تقصیر طرف چینی ها در مورد وقوع تاج در جهان ، برخی از قانونگذاران آمریكا هم اکنون به دنبال مجازات های چینی هستند و فرض بر مداخله چینی ها در امور داخلی هنگ كنگ است. در همین حال ، وزیر امور خارجه چین وانگ یی به ایالات متحده هشدار داده است که جنگ سرد دیگری را انجام ندهند.

تحلیلگران می گویند ، در روزهای اخیر ، بانک مرکزی چین تلاش خود را برای معرفی ارز دیجیتال انجام داده است تا وابستگی چین به سیستم مالی دلار را کاهش دهد. به ویژه ، برخی از مقامات ایالات متحده تحریم هایی را برای بخش بانکی چین پیشنهاد داده اند.

در یک نظرسنجی از 60 کارشناس ارزی در رویترز ، مشخص شد که یک سوم از این افراد معتقدند دلار در ژوئن قادر به پیشرفت زیادی نخواهد بود ، گرچه بعید است که بیش از حد تضعیف شود.

جین فولی ، کارشناس ارز در Robo Bank ، گفت: “بازارها بین جریانهای مختلف خبری گرفته شده اند.” از یک طرف ، ما می بینیم که بانک های مرکزی نقدینگی زیادی را به بازارها وارد کرده اند ، از طرف دیگر تنش های ژئوپلیتیکی به سطوح بی سابقه ای رسیده اند که این می تواند عواقب ناگواری برای اقتصاد جهانی داشته باشد.

در حوزه تجارت خارجی ، عملکرد ناخوشایند اقتصاد آمریکا ادامه دارد. در مقایسه با ماه قبل ، صادرات ایالات متحده در ماه آوریل. در پایان ، 20.5 درصد کاهش یافت. – تعداد بی سابقه ای در دهه گذشته. از نظر واردات ، آمریکایی ها 10.7 درصد کمتر از ماه گذشته وارد کردند. داده های مشابه برای کانادا نشان می دهد که در ماه آوریل. صادرات 29.7 درصد ، واردات 25.1 درصد و دلار کانادا کسری تجارت را تشکیل داد.

از طرف دیگر ویروس تاج همچنان به تلفات زیادی ادامه می دهد ، اگرچه روند تجدید مشاغل در بسیاری از زمینه ها کند شده است.

تا به امروز بیش از 6704،014 مورد تاج گزارش شده است که از این تعداد 393.233 کشته شده اند. از بین کشورهای مختلف ، ایالات متحده بیشترین رنج را متحمل شده است ، 110173 ، انگلیس 39904 ، برزیل 34،039 ، ایتالیا 33.689 و فرانسه 29655.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، روز گذشته 0.81 درصد بسته و به 96.528 رسید. نرخ ارز برای هر فرانک سوئیس 1،047 دلار اعلام شده است.

در سه ماهه اول سال جاری اقتصاد سوئیس با 2.6 درصد کاهش یافته است که بدترین رقم سه ماهه برای اقتصاد سوئیس در چهار دهه است. در نتیجه این رشد ضعیف ، بعید است که بانک مرکزی سوئیس دوباره سیاست خود را برای افزایش نقدینگی در بازارهای مالی یا تغییر نرخ بهره فعلی بررسی کند.

ارزهای اروپایی

بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که روند بازپرداخت وام های شرکت ها سه ماه بعد از سر گرفته شد و اعتماد به نفس معامله گران را نسبت به موفقیت برنامه های پشتیبانی تجاری دولت انگلیس تقویت کرد. . دولت با وام گرفتن از بانک مرکزی برای اولین بار از سال 2009 هزینه های خود را در هفت دهه به بالاترین سطح خود رسانده است. بحرانهای مالی

رابرت کوبو ، مدیر ارز ، به بی بی سی گفت: “فقط چند ماه از انتخابات ریاست جمهوری آمریكا باقی مانده است و بعید است كه ایالات متحده خواهان كاهش واقعی تنش با چین باشد.” این به ما امکان می دهد حداقل شش ماه آینده خطرات جاری در بازارهای جهانی را ببینیم.

در آخرین مرحله معامله ، پوند با 0.89 درصد افزایش نسبت به روز قبل ، و 1265 دلار ایستاد. یورو 1.38 درصد افزایش یافت. حداکثر 1.136 دلار در هنگام عبور از کانال 1.12. رونالد سیمپسون ، تحلیلگر بازار ارز در اکشن اقتصاد گفت: “به تدریج از سرگیری تجارت می تواند خبر خوبی برای بازارهای مالی باشد.” ما در زمینه واکسیناسیون و ارائه کمک های مالی به مشاغل پیشرفت کرده ایم اما باید اقدامات بیشتری انجام شود.

ارزهای آسیایی

بانک ژاپن برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از فاجعه کرونا ، 1.7 هزار میلیارد ین (15.8 میلیارد دلار) بسته اعلام کرده است. برخی منابع خبری اکنون گزارش می دهند که دولت در حال آماده سازی برای اعلام بسته پشتیبانی بزرگ عظیم دلار آمریکا است. در گذشته این کشور در کل حدود 1 تریلیون دلار برای روابط با تاج هزینه کرده است.

در بازارهای جهانی ارز ، دلار 0.21 درصد افزایش یافت و به 109.32 ین رسید. قبل از همتای استرالیا ، هر دلار به 1.43 دلار تغییر می کرد. دلار چین نیز با قیمت 0788 یوان معامله شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا