اقتصادی

ادامه عقب رفتن دلار – ترندونی

دلار برای سومین روز متوالی کاهش یافت.

نظرسنجی گالوپ نشان می دهد که 60 درصد آمریکایی ها معتقدند وضعیت اقتصادی کشورشان رو به وخامت است ، در حالی که تنها 37 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که وضعیت در حال بهبود است. بر اساس نظرسنجی انجام شده در ماه گذشته ، 54 درصد از آمریکایی ها فکر می کنند اوضاع بدتر می شود. از سوی دیگر ، شاخص اعتماد اقتصادی گالوپ که بین 100 منفی تا 100 مثبت قرار داشت ، به پایین ترین سطح خود از فوریه سال گذشته رسید.

سرانجام ، پس از گمانه زنی های زیاد ، جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو آمریکا تأیید کرد که سیاست حمایتی آژانس به پایان می رسد. پاول با اعلام اینکه نرخ بهره خیلی سریع افزایش نمی یابد ، برنامه هایی را برای کنترل تورم اعلام کرد و افزود: “همانطور که برآوردهای ما نشان می دهد ، تورم کمتر از ماه های آینده خواهد بود یا حداقل ثابت می شود.

وی گفت: ویروس کرونا تقریباً 1.5 سال است که اقتصاد را مسدود کرده است ، اما در حال حاضر ، علیرغم اینکه هنوز کووید -19 به طور کامل ریشه کن نشده است ، بهبود اقتصادی آغاز شده است. انتظار می رود اقتصاد آمریکا و اروپا تا پایان امسال از رکود کرونا رهایی یابند. چین و ترکیه نیز تنها کشورهایی بودند که به

دلار در ماه اوت به بالاترین سطح خود از نوامبر سال گذشته رسید. تحلیلگران می گویند دلار در کوتاه مدت موقعیت خوبی در برابر رقبا خواهد داشت. با این حال ، به دلیل فعالیت های ناپایدار و احتمال کند شدن اقتصاد ایالات متحده ، دلار تا کنون نتوانسته است در روند صعودی ثابت حرکت کند و افت شدید روزانه را ثبت کرده است. در مواجهه با ویروس جدید کرونا ، انتظار می رود ایالات متحده به زودی تزریق دوز سوم واکسن را آغاز کند.

بر اساس اخبار موثق ، دولت بایدن از عملکرد جروم پاول ، رئیس فعلی فدرال رزرو ایالات متحده ، تا حدی خوشحال است که به گفته منابع آگاه در وزارت خزانه داری ، جانت یلن ، وزیر خزانه داری ، همچنین باراک اوباما ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران خود بوده است. دوره ریاست جمهوری پاول در بانک مرکزی. رئیس جمهور جو بایدن هنوز انتخاب خود را در پست مهمی اعلام نکرده است ، اما انتظار می رود که انتخاب خود را در روز جهانی کارگر اعلام کند.

انتظار نمی رود بحران ویروس کرونا تا پایان امسال پایان یابد و معامله گران باید همچنان خطرات ناشی از این ویروس را برای اقتصاد جهانی در نظر بگیرند. شیوع سویه های جهش یافته در نقاط مختلف جهان منجر به افزایش شدید مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه ، به ویژه در شرق آسیا ، از جمله اندونزی و در هند شده است ، با افزایش مجدد مرگ و میر. تعدادی از کشورهای جهان از شهروندان خود خواسته اند تا دوز سوم واکسن را دریافت کنند.

با بهبود تدریجی وضعیت شاخص های کلان اقتصادی ، فدرال رزرو ایالات متحده از کاهش تدریجی سیاست های حمایتی خود خبر داده است. جروم پاول گفت تغییر نگرش بانک مرکزی ناگهانی نخواهد بود. با وجود عدم پیشرفت ، نباید فراموش کنیم که میلیون ها نفر هنوز بازار کار را ترک می کنند.

اوراق قرضه ایالات متحده که توسط سرمایه گذاران خارجی نگهداری می شود در ماه ژوئن به بالاترین سطح خود از سال 2020 رسید. ژوئن به گفته وزارت خزانه داری ایالات متحده ، در ماه ژوئن ، احزاب خارجی در مجموع 7202 تریلیون دلار اوراق خزانه داری یا 67 میلیارد دلار در اختیار داشتند. این افزایش همچنین بزرگترین افزایش ماهانه در سال 2021 بود. ژاپن و چین بزرگترین دارندگان اسکناس دلار هستند.

عملکرد ضعیف تر از حد انتظار اقتصاد چین ، تقاضا برای درهای سبز را در میان معامله گران ارز به ویژه در کوتاه مدت افزایش داده است. از سوی دیگر ، با توجه به تسلط طالبان در بیشتر مناطق افغانستان ، نگرانی ها در مورد افزایش تنش های ژئوپلیتیک در خاورمیانه باعث افزایش تقاضا برای دلار شده است. طالبان که کنترل شهر کابل را در دست گرفته اند ، اعلام کرده اند که به زودی دولت جدیدی در افغانستان تشکیل خواهند داد و با توجه به موقعیت آنها ، می توان انتظار تحولات جدیدی در خاورمیانه را داشت.

روند نزولی نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی تا تعداد بیکاران در فرانسه تا سال 2021 ادامه داشت. پایان سه ماهه دوم به 8.0٪ رسید ، یعنی 0.2٪ کمتر از پیش بینی و 0.1٪ کمتر از دوره. قبلی این نرخ بیکاری نیز پایین ترین میزان در 9 ماه گذشته است. تعداد بیکاران در این مدت از 16000 نفر به 2.4 میلیون نفر کاهش یافت و تعداد بیکاران فرانسوی را برای چهارمین فصل متوالی به کمتر از سه میلیون نفر رساند.

تا به امروز ، بیش از 216 میلیون و 623 هزار مورد 11 تاج ثبت شده است که شامل 4 میلیون و 505 هزار و 140 نفر است. در میان کشورهای مختلف ، بزرگترین قربانیان ایالات متحده با 653،840 ، برزیل با 578،396 ، هند با 437،860 ، مکزیک با 257،150 و پرو با 198،115 نفر بودند.

گرگوری اندرسون ، استراتژیست ارشد ارز خارجی در بی ام و Capital Markets می گوید: “بازارها در حال گذار هستند و خود را برای دور support حمایت بانک مرکزی آماده می کنند.” با افزایش نرخ بهره ، دلایل بیشتری برای حمایت از دلار وجود دارد ، اما تقاضا برای آن نیز کاهش می یابد. ما خواهیم فهمید که چگونه و با چه سرعتی جهت بانک مرکزی تغییر می کند.

شاخص دلار (نرخ های فوق بر اساس ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود)

شاخص دلار که نرخ ارز خود را در برابر سبد ارزی جهانی اندازه گیری می کند ، امروز با 92.63 واحد پایین تر – 0.09 درصد کمتر از روز قبل – بسته شد. (شاخص دلار معمولاً در برابر شش ارز اصلی جهان یا 10 ارز برتر جهان بیان می شود. دلار سنگاپور ، فرانک سوئیس ، رینگیت مالزی ، ین ژاپن و یوان چین)

نرخ ارز برای هر فرانک سوئیس 1097 دلار منتشر شد.

ارزهای اروپایی

در آخرین جلسه معاملاتی ، پوند 0.05 درصد نسبت به روز قبل افزایش یافت و به 1.376 دلار رسید. یورو در کانال 1.17 0.02 درصد افزایش یافت. تا 1179 دلار

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیایی ، دلار 0.1 درصد کاهش یافت و به 109.821 ین رسید. قبل از یک همتای استرالیایی ، هر دلار با 1،367 دلار مبادله می شد. نرخ مبادله دلار آمریکا نیز معادل 6،471 یوان چین بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا