اقتصادی

ادامه روند کاهشی دلار جهانی

شاخص دلار دوباره سقوط کرد.

با شروع فصل سرما ، شیوع ویروس کرونا در بسیاری از نقاط جهان به سطح نگران کننده ای رسیده است و همین امر منجر به رفع برخی محدودیت ها شده است. این وضعیت به ویژه در اروپا نگران کننده است و فعالان بازار نگرانند که ضربه دیگری به اعضای ضعیف اقتصادی آنها وارد شود. لهستان ، مجارستان و جمهوری چک تعداد رکورد روزانه افرادی را که از بیماری ویروس کرونا قلب رنج می برند ، گزارش کردند ، در حالی که ورشو تعداد محدودی از افراد مجاز به خرید است.

در آلمان ، آنگلا مرکل صدراعظم با شهرداران 11 شهر بزرگ ملاقات کرد تا درباره محدودیت ها در صورت بروز یک شیوع دیگر بحث کند. در اسپانیا با افزایش تعداد بیماران ، شهر مادرید کاملا قرنطینه شد. قرنطینه های مشابه نیز احتمالاً در انگلیس وجود دارد.

تا به امروز ، بیش از 37 میلیون و 318 هزار و 296 مورد بیماری ویروس کرونا قلب گزارش شده است ، از جمله یک میلیون و 75 هزار و 409 نفر جان خود را از دست داده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین تعداد قربانیان در ایالات متحده با 218،940 نفر ، برزیل با 150،023 نفر ، هند با 108،046 نفر ، مکزیک با 83،507 نفر و مکزیک با 42،679 نفر بوده است. .

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ، بازرگانان به طور فزاینده ای نسبت به تحولات سیاسی و انتخاباتی این کشور حساس می شوند. تمایل دموکرات ها به دنبال یک سیاست محرک بسیار فعال مغایر با دیدگاه جمهوری خواهان است. دموکرات ها به طور معمول می خواهند حجم پول را به صورت یارانه به طور مستقیم افزایش دهند ، نقدینگی و وام را به بازار بیاورند و جمهوری خواهان با اقدامات غیرمستقیم مانند کاهش مالیات ، به دنبال افزایش توانایی مالی افراد و نهادها هستند.

یکی از وعده های انتخاباتی ترامپ کاهش مجدد مالیات در صورت پیروزی در انتخابات بود که بعید است به دلیل مقاومت دموکرات های کنگره امکان پذیر باشد. کاهش مالیات که یک سال پس از سال 2016 کامل شد. این انتخابات به عنوان یک عامل اساسی در کاهش درآمد دولت و افزایش شدید بدهی ایالات متحده تلقی می شود و برخی از اقتصاددانان معتقدند که تأثیر مثبت چنین اقداماتی بر رشد تنها برای مدت کوتاهی ادامه خواهد داشت.

اگرچه جوبیدن هنوز در نظرسنجی ها کمی از ترامپ جلوتر است ، اما نمی توان به طور دقیق درباره یک برنده احتمالی گفت. از آنجایی که دونالد ترامپ شک دارد که آیا در صورت شکست نتیجه انتخابات را قبول می کند ، رئیس مجلس سنا اعلام کرد که برنده هر یک از دو حزب رئیس جمهور خواهد بود و ژانویه هیچ کس نمی تواند مانع او شود.

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در تاریخ 3 نوامبر برگزار می شود ، اما کرونا احتمالاً شاهد تغییر روند رای گیری است.

از طرف دیگر ، سایه اختلافات بین کشورهای مختلف باعث شده تاجران نگران کاهش رشد اقتصادی باشند. برخی منابع خبری گزارش داده اند که دولت بوریس جانسون در لندن در حال آماده سازی برای ترک میز مذاکره با اتحادیه اروپا است زیرا این امر مغایر با شرایط انگلیس برای رسیدن به توافق پس از انتخابات است. اما اندرو بیلی ، رئیس بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد که توافق در مورد کار هر دو طرف پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت که این توافق دو طرف سودمند خواهد بود.

تنش ها بین چین و ایالات متحده بار دیگر افزایش یافته است و ایالات متحده نسبت به عواقب جدی اقدام نظامی چین علیه تایوان هشدار داده است. در همین حال ، چین از فشار آمریكا بر برنامه ها و تولیدكنندگان چینی مبنی بر مغایرت روح قوانین WTO انتقاد كرده است. چین و ایالات متحده هنوز به توافقی برای از سرگیری مذاکرات تجاری نرسیده اند و تعهدات دوجانبه در مرحله اول توافق نامه تجاری هنوز به طور کامل اجرا نشده است.

تحولات اخیر در اقتصاد ایالات متحده بر بازار اوراق قرضه ایالات متحده تأثیر گذاشته و این شاخص ها به بازار ارز منتقل شده اند. بازده اوراق قرضه خزانه داری ، یکی از دماسنج های معامله گران برای کمک به پیش بینی وضعیت در ماه های آینده ، از آگوست 1.7 درصد شکست. محاصره کانال ها و اکنون در مذاکرات بین دولت ترامپ و کنگره در بن بست قرار دارد ، بر سر لایحه جدید حمایت تحت فشارهای فزاینده ای قرار گرفته است.

داده های تجاری منتشر شده ایالات متحده نشان می دهد کسری تجارت ایالات متحده در ماه آگوست به 5.9 درصد افزایش یافته است. تا 67.1 میلیارد دلار آمریکا بزرگترین کسری تجاری آمریکا در 14 سال گذشته است. وجود دارد.

روند صعودی در برخی از مکانهای امن سرمایه گذاری ، مانند مسکن ، نشان می دهد که بازرگانان هنوز نگران تأثیر تاج بر اقتصاد ایالات متحده و جهانی هستند و بخشی از این نگرانی به بازار ارز منتقل شده است. قیمت مسکن نه تنها در ایالات متحده بلکه در بسیاری از کشورها نیز به کمترین میزان رسیده است ، با متوسط ​​نرخ مسکن در انگلستان و نروژ بالاترین در سه سال گذشته و در هنگ کنگ یکی از بالاترین نرخ ها در یک دهه گذشته است.

کریستالینا جورجیوا ، رئیس صندوق بین المللی پول (IMF) ، گفت: بحران کرونا یک بحران اقتصادی و مالی جهانی برای اقتصاد جهانی است و در مورد مشکلات احیای رشد اقتصادی جهانی صحبت کرد. صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرده است که اقتصاد جهانی امسال 4.9٪ منقبض خواهد شد ، اما به دلیل تقویت رشد اقتصادی در سه ماهه سوم ، این برآورد در بسیاری از کشورها تجدید نظر می شود.

نیل جونز ، کارشناس ارز در بانک میزوهو ، گفت: دارایی های با ریسک بالا در شرایط فعلی محبوبیت کمتری در بین تجار دارند زیرا شرایط اقتصادی جهانی ممکن است بدتر شود. اگر معامله گران به آینده خوش بین نباشند ، دارایی های خود را به عنوان دارایی ایمن در اولویت قرار می دهند و این تقاضا برای دارایی مطمئن احتمالاً در کوتاه مدت همچنان پابرجا خواهد ماند.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، امروز با 0.093 واحد زیر 0.07 درصد بسته شد. نرخ ارز هر فرانک سوئیس 1099 دلار منتشر شد (نرخ های فوق بر اساس ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین جلسه معاملات ، پوند 0.06 درصد نسبت به روز گذشته افت کرد. و بالغ بر 1304 دلار بود. یورو که وارد کانال 1.18 شد با 0.13 درصد افزایش به 1.182 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با 0.08 درصد کاهش به 105 هزار و 577 ین رسید. هر دلار آمریکا در مقایسه با همتای استرالیایی خود به قیمت 1380 دلار فروخته شد. نرخ ارز دلار معادل 6693 یوان چین نیز اعلام شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا