استان ها

ورزش باید هدفمند و برای خدمت به مردم باشد

به گزارش خبرنگار ترندونی کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در آیین تجلیل از قهرمانان ورزش استان کرمانشاه در سال جاری در رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی و جهانی که به همت اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه (هفتم دی‌ماه) در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه نیاز به همفکری و هم افزایی و فعالیت متراکم برای شرایط بهتر دارد.

وی افزود: گل سرسبد این جامعه پرافتخار شهدای ورزشکار ما هستند که برای امروز و فردای ما عزت خلق کردند، ورزش یکی از پاسخ‌های واقعی به فطرتی است که خدا در ما قرار داده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: انسان در ذات خود از قدرت و صلابت خوشحال می‌شود و یک ورزشکار به ندای فطرتی خود جواب می‌دهد، هر مقدار ما ورزش را در جامعه ترویج کنیم یک امر واجب خدا را انجام داده‌ایم.

وی بیان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری امر به ورزش امر به معروف است، در زندگی ما امور مختلفی جاری است، اما مسئله مهم بعدی این است که هر انسان در زندگی خود اشتغال‌هایی دارد.

صحرایی در ادامه گفت: روایات، عقل و سیره امیرالمومنین تفاوت شما با سایر فعالیت‌های مشابه را مشخص می‌کند، تفاوت شما با سایر فعالیت‌ها در هدف شماست.

استاندار کرمانشاه تشریح کرد: جمله امیرالمومنین (ع) این است که پروردگار من، مرا قوت بده که به تو خدمت کنم؛ یعنی قدرتی خوب است که صرف حمایت از مظلوم، یاری رسانی به مردم و در راه رضای خدا باشد.

وی اضافه کرد: ورزشکار یک نماد خوب جسمی و روحی در جامعه ماست، نکته مهم او این است که هدف والایی داشته باشد، اگر ورزش کنیم که به مردم خدمت کنیم هم معروفیت و هم محبوبیت داریم.

صحرایی در خصوص حضور فرنگیس حیدرپور گفت: فرنگیس حیدرپور یک نمونه از بانوان پرعزت و پرافتخار در استان ما است، نماد یک بانوی مسلمان پرافتخار کرمانشاهی است، آن روزی که ما نیاز به امنیت و حفاظت از آب و خاک خود داشتیم شیرمردان و شیر زنانی همچون این بانو مدافع امنیت ما بودند.

وی در خصوص حضور ورزشکاران در انتخابات خاطرنشان کرد: در بحث انتخابات ورزشکاران می‌توانند عزم اجتماعی بیافرینند، زیرا تصویر جهان در کل تاریخ از ملت ما، ایران قوی است؛ ما در ایران تمدنی عظیم و ادب و هنر بی‌بدیل داریم.

استاندار کرمانشاه تشریح کرد: باید تلاش کنیم که عزت ما روزافزون باشد، اگر ما و شما برای سرنوشت خودمان تلاش نکنیم، دیگران برای آینده ما سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ ورزش امروز چه بخواهیم چه نخواهیم یک قطعه بزرگ از هویت آفرینی جامعه است.

صحرایی در خصوص مسائل عمده ورزشکاران گفت: دغدغه بی‌وقفه ما تمرکز بر اشتغال و مسکن بوده و هست، ظرف مشاغل ظرف ضعیفی بوده اما حضور ورزشکاران در مشاغل آبرومند باید بسیار پررنگ شود؛ از حدود یک سال پیش تا به حال این حرکت رو به رشد است.

وی ادامه داد: امید داریم که تا سال آینده پشتیبانی منظم، حساب شده و روشنی از ورزشکاران داشته باشیم، مسائل مربوط به ورزش‌های روستایی و همگانی در حال پیگیری است، همچنین مواردی در سفر دور دوم ریاست جمهوری مطرح شده که در خصوص مجموعه ورزشی استان اقدامات جدیدی صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: در خصوص مسکن ورزشکاران، افرادی که قابلیت ثبت نام در نهضت ملی مسکن دارند، اقدامی همچون اقدام برای اصحاب رسانه برای آنها صورت می‌گیرد و اگر ثبت نام نکردند تسهیلات و پشتیبانی‌های خوبی صورت خواهد گرفت.

قهرمان باید برای جوانان الگو باشد

سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در این آیین اظهار کرد: رسالت قهرمان این است که ابتدا نام ایران اسلامی و سپس کرمانشاه را پرآوازه کرده و در ابعاد وجودی خود شایسته و هدایتگر باشد.

وی افزود: قهرمان یک هادی و پیشتاز است و باید دیگران را پشت سر خود به حرکت در بیاورد، یعنی به تمام معنا الگوی یک انسان کامل بوده و بتواند در میدان عمل شاخصی برای جوانان باشد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی تصریح کرد: زمانی که ورزشکار حفظ حجاب می‌کند، در کنار میدان مسابقه نماز می‌خواند و پرچم را می‌بوسد همه این‌ها الگویی برای حال و آیندگان است.

وی بیان کرد: قهرمان آبروی خود را آبروی نظام و خود را فرزند نظام می‌داند، نباید کوتاهی کند و باید در میدان مثل بسیجی حضور یابد؛ رفتار، کردار، پوشش و زبان او سرآمد است.

حسینی کیا خاطر نشان کرد: ولایت برای قهرمانان نکته مهم آنهاست، باید بر آنها آفرین گفت که در میدان عمل هادی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هستند و باید به فکر این باشند که علاوه بر قهرمانی خود قهرمان‌ساز بوده و قهرمانان دیگری را به این استان سرافراز تحویل دهند.

ورزشکاران الگوی جوانان ما هستند

سردار مسعود قنبری جانشین فرماندهی سپاه نبی‌اکرم (ص) کرمانشاه در این آیین اظهار کرد: ۵۱۳۵ شهید ورزشکار در دوران دفاع مقدس علاوه بر پهلوانی و مدال‌های خود، جانشان را به این نظام تقدیم کردند.

وی افزود: شما علاوه بر کشور برای کرمانشاه مایه افتخار و سربلندی هستید، این استان به افراد سالم و با نشاط نیاز دارد و لازمه آن استفاده از همه ظرفیت‌های استان برای امر ورزش است.

جانشین فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه تصریح کرد: ما در جامعه جهانی ورزش به واسطه اعتقاد جوان‌ها حرفی برای گفتن داریم، باید به عنوان به ورزش به عنوان یک اولویت پایه نگاه کرده و همه مسئولان ما و جوانان باید تلاش کنند.

قنبری بیان کرد: همراهی و همدلی مسئولان و جوانان موجب انسجام و حل مشکلات می‌شود، امروز که می‌بینید اسرائیل بعد از ۲ ماه نتوانسته کاری از پیش ببرد به دلیل هم افزایی و برادری اهالی فلسطین است.

وی در خصوص انتخابات گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت در انتخابات امری مهم است، در بحث مشارکت همه ما مسئول هستیم؛ جوانان از ورزشکاران الگو می‌گیرند، بنابراین ورزشکاران باید در این مورد هم افتخارآفرینی کنند.

46

دکمه بازگشت به بالا