ورزش و تندرستی

استیلی: دولت آینده باید برنامه بلندمدت برای ورزش داشته باشد

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران می گوید دولت آینده باید به فکر نصب زیرساخت های ورزشی باشد.

حمید استیلی در مصاحبه با ترندونی ، در مورد کمبودهای ورزش ایران در سال های اخیر و درخواست های دولت آینده گفت: “ضعف اصلی ورزش ما مسئله دولت است که از رشد خوب ورزش جلوگیری می کند. “مهم نیست که چه نوع قدرت در قدرت باشد. این واقعیت که باشگاهها بیشتر دولتی هستند به این معنی است که ورزش و باشگاهها رشد چندانی ندارند.

وی ادامه داد: ما باید در زمینه تقویت زیرساخت ها در حوزه ورزش تلاش کنیم. از باشگاه های محکم مانند صنعت نفت و همچنین ملوانان و باشگاه های مشابه پشتیبانی کنید. حمایت از این باشگاه ها سلیقه ای شده است ، گاهی نمایندگان می آیند و حمایت می کنند و گاهی نه. هدف ما باید خدمت به مردم و جوانان و تهیه ابزارها و تجهیزات لازم برای ورزش باشد.

استیلی گفت: “وقتی سخت افزار وجود نداشته باشد ، پیشرفت کند است.” یک کشور کوچک مانند قطر می تواند یک جام جهانی برگزار کند ، اما ما حتی نمی توانیم یک جام ملت های آسیا را به ایران بیاوریم. این به ساختار ورزش ما برمی گردد. البته من معتقدم که این مشکلات به سرعت حل نمی شود و وقتی دولت تغییر کند ، مشکلات باقی می مانند زیرا کارهای زیادی برای انجام وجود دارد. در بعضی از مواقع ممکن است کارهایی برای انجام وجود داشته باشد ، اما این معمولاً یک نگاه گذرا است.

وی همچنین گفت که گاهی دولت می آید و اقدام می کند ، اما معمولاً کار اصلی انجام نمی شود. هرکسی که می آید می خواهد در کوتاه مدت نتیجه بگیرد و به جای فکر اساسی و رفتن به یک برنامه بلند مدت برود. دولتي كه به قدرت خواهد رسيد ، اميدوار است كه يك برنامه بلند مدت ورزش را تدوين كرده و به اجراي آن ادامه دهد.

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: ما تاکنون یک برنامه بلند مدت ورزشی ندیده ایم اما امیدواریم آنها حداقل یک برنامه چهار ساله در دولت آینده داشته باشند و به توسعه ورزش و فوتبال کمک کنند. همه فکر می کنند ما فقط باید منتظریم تا تیم ملی به جام جهانی برود ، اما اگر به جام جهانی نرسیم ، آیا باید آن را فراموش کنیم؟ من فکر می کنم کارهای زیادی در زمینه زیرساخت ها باید انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا