اقتصادی

ان‌شاءالله بدون خاموشی تابستان را پشت سر خواهیم گذاشت

سخنگوی صنعت برق به نقل از معاون هماهنگ کننده تامین برق احتمالی در تابستان با استناد به مطالبی در برخی رسانه ها تاکید کرد: مصرف برای تابستان تعیین شده است، خدای ناکرده تابستان را بدون برق سپری کنیم. ، و انتشار جدول قطعی برق در دستور کار صنعت برق نیست.

به گزارش ترندونی، مصطفی رجبی مشهدی در خصوص برنامه ریزی برای مدیریت پیک بار امسال گفت: بهره برداری از 1400 تجربه تابستان و زمستان، صد برنامه عملیاتی برای مدیریت اوج بار تابستان امسال تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه تقاضای برق در سال 1400 حدود 8 درصد افزایش یافت، خاطرنشان کرد: برای تابستان موفقیت آمیز سال 1401 وزارت نیرو 100 برنامه عملیاتی در نظر گرفته است که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون اجرایی شده است.

به گزارش وزارت نیرو، سخنگوی صنعت برق گفت: با تفاهم نامه های اندیشیده شده و همکاری خوب با وزارت صنعت، آمادگی کامل برای مدیریت پیک مصرف در تابستان امسال را داریم، در دستور کار نیست.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات، گام های بلندی در افزایش ظرفیت تولید برداشته شده است که با وجود مسیر سخت، چشم انداز روشنی را ارائه می دهد.

رجبی مشهدی گفت: علاوه بر تمرکز بر توسعه تولید، افزایش توسعه زیرساخت های شبکه نیز در دستور کار است که می تواند پتانسیل خوبی برای شبکه برق ایجاد کند و پایداری شبکه را افزایش دهد.

به گفته وی، در حال حاضر به دلیل عدم تولید یا محدودیت در انتقال برق، اختلال در تامین برق در کشور نداریم. اگر قطعی برق گزارش شود به دلیل تصادف شبکه است که اجتناب ناپذیر است.

وی در خاتمه افزود: توسعه و ارتقای شبکه های برق و برق و مدیریت مصرف برنامه ریزی شده است تا در تابستان محدودیت های کمتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا