اقتصادی

نخعی: تعامل خوبی برای مدیریت خاموشی‌ها شکل گرفته است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: خوشبختانه تعاملات خوبی بین همه نیروها و دستگاه ها برای کمک به مدیریت قطعی برق ایجاد شده است و اگر خدا بخواهد در سایه این همدلی می توانیم از شرایط اضطراری عبور کنیم . . ”

وی در مصاحبه با ترندونی مصطفی نخعی ، با اشاره به مشکلات و اقدامات تأمین برق در کمیسیون انرژی در دستور کار گفت: همانطور که قبلاً گزارش شده بود ، به دلیل قطع برق و مشکلات و نارضایتی در سطح جامعه ، کمیسیون انرژی فوق العاده جلسه روز چهارشنبه با وزیر و معاونان نیرو برگزار شد.

وی همچنین اظهار داشت: براساس جلساتی که برگزار شد ، تصمیم گرفته شد اقدامات متشکل از دو قسمت کوتاه مدت و بلند مدت دنبال شود. اقدامات میان مدت و بلند مدت که قبلاً در دستور کار کمیسیون قرار داشته و ما جلساتی را در این زمینه برگزار کرده ایم ، عمدتاً شامل افزایش ظرفیت تولید ، تقویت ظرفیت کافی ، سیاست قیمت گذاری و موارد مختلف دیگری است که کمیسیون در نظر می گیرد. به طور جدی در آینده

نماینده کمیته انرژی مجلس در ادامه تصریح کرد: با این وجود در زمینه اقدامات کوتاه مدت اقداماتی برای غلبه بر اوضاع انجام شده است. ابتدا کمیته مشترکی برای نظارت و کمک به دولت تشکیل شد که متشکل از اعضای کمیسیون انرژی و کمیسیون های مربوطه بود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در ادامه تأکید کرد: اکنون بحث در مورد اطلاعات ضعف های بسیاری دارد و یکی از شکایات مردم در مورد بحث اطلاعات نامناسب است. متأسفانه ، در برخی موارد ، وقفه ها با برنامه های اعلام شده متناسب نبودند: وزارت نیرو برای ارائه اطلاعات دقیق تر منصوب شد ، و کمک های رادیو و تلویزیون ارائه شد. ما حتی رادیو و تلویزیون را پیشنهاد دادیم تا بلافاصله مردم را در جریان آخرین وضعیت تولید و مصرف قرار دهیم تا مردم از شرایط به خوبی آگاه شوند.

یکی از اعضای شورای عالی انرژی افزود: “از همه دستگاه ها مانند وزارت نفت و سایر دستگاه های قادر به تولید برق خواسته شده است که تمام ظرفیت خود را به وزارت نیرو بدهند. حداکثر استفاده از مولد های برق موضوع دیگری است که باید جدی گرفته شود و بعضی از مراکز مانند بیمارستان ها و صنایع مختلف ژنراتورهایی دارند که برای تأمین بخشی از برق مورد نیاز هستند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: برخی از استان های گرمسیری مانند خوزستان ، سیستان و بلوچستان ، بوشهر ، هرمزگان ، که دما در آنها بالا است ، باید بسته شوند. از طرف دیگر ، در برخی از صنایع بزرگ که تحت تعمیرات اساسی قرار دارند ، وزارت صمت باید این روزها که با اوج مصرف روبرو هستیم ، کنترل داشته باشد.

نخعی در پایان با بیان اینکه هر کجا امکان واردات برق وجود دارد باید از آن استفاده کرد اظهار داشت: بگذارید بر شرایط اضطراری غلبه کنیم و مردم با کمترین مشکلات روبرو شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا