اقتصادی

نتیجه جلسه کمیسیون انرژی با وزیر نیرو درباره خاموشی‌ها بعد از گذشت یک هفته

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مصوبات کمیسیون هفته گذشته مبنی بر قطع برق تا حدودی اجرایی شده است اما امیدواریم با اقدامات انجام شده طی روزهای آینده ، مصوبات باقیمانده اتخاذ شود اثر در سراسر کشور.

به گزارش ترندونی ، فریدون حسنوند در گفتگو با خبرنگاران ، با اشاره به تلاش کمیسیون انرژی برای کاهش قطعی برق اخیر اظهار داشت: مگاوات برق.

وی همچنین اظهار داشت: تصمیم بر این شد که این شرکت های برق نیروگاه های مورد نظر خود را تهیه و در صورت مازاد برق آنها را به شبکه سراسری تحویل دهند. در مذاکراتی که با وزیر نیرو داشتیم ، تصمیم بر این شد که به گونه ای پیش برویم که اگر بخش خصوصی بخواهد برق صادر کند ، موانع صادراتی برطرف شود. اگر این کار انجام شود ، بخش خصوصی می تواند برق ارزان وارد کند. در صورت لزوم به شبکه

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: “ما 4 نیروگاه داریم که 4000 مگاوات برق گازی تولید می کنند. روز گذشته در جلسه ای با وزیر ، آنها آمادگی خود را برای تحویل این نیروگاه ها به نیروگاه های صنعتی اعلام کردند که آماده هستند. “حدود 2000 مگاوات است و با انتقال این 4 نیروگاه برای آزادسازی منابع به دست آمده برای تولید سایر محصولات نیمه تمام.

وی در مورد اجرای مصوبات کمیسیون هفته گذشته برای مدیریت وقفه ها گفت: مصوبات جلسه کمیسیون هفته گذشته تا حدی اجرا شده است. در جلسه روز گذشته با وزیر نیرو ، مصوبات کمیسیون پس از این ماده مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که برخی اقدامات کوتاه مدت برای کاهش اختلالات در تأمین برق در حال اجرا است و برخی نیز در حال اجرا هستند. صفر

حسنوند افزود: امیدواریم تدابیری که طی روزهای آینده اتخاذ خواهد شد به مصوبات دیگر در جلسه کمیسیون هفته گذشته برای کاهش تعداد قطعی برق در سراسر کشور منجر شود. با توجه به حوادث اخیر ، ما گزارشی را برای رئیس جمهور و اعضای پارلمان تهیه و ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا