اقتصادی

استماع گزارش معاون وزیر راه درباره ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارات معاون عمرانی وزیر شهرسازی درباره ساخت خانه های طرح نهضت ملی مسکن در جلسه امروز کمیسیون مطرح شد.

عبدالجلال ایری در گفت وگو با ترندونی، امروز در جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح این موضوع، اظهار کرد: طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در جلسه امروز این کمیسیون مطرح شد. در نهایت مقرر شد این طرح برای بررسی بیشتر به کمیته فنی، اجرایی و نظام های مهندسی کمیسیون ارجاع داده شود و پس از بررسی مجدد در دادگاه در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: دستور کار بعدی جلسه امروز کمیسیون، شنیدن گزارش مسئولان جمعیت هلال احمر از اقدامات آنها در منطقه زلزله زده هند بود. بر اساس این گزارش، هم اکنون روند ساخت و بازسازی منازل مسکونی در حال انجام است. عمده ترین مطالبات مردم از افزایش مراکز خدماتی بهزیستی، احداث مراکز بهداشتی و درمانی و تعمیر و بهسازی معابر و معابر است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: روز گذشته رئیس جمعیت هلال احمر از منطقه بازدید و در جریان وضعیت امدادرسانی به مردم قرار گرفت اما با توجه به فصل سرما و شیوع ویروس کرونا. این گروه باید توجه بیشتری به موضوع بهداشت عمومی داشته باشند. پیش بینی می شود راه های منتهی به این منطقه در اسرع وقت بازسازی شود.

وی همچنین تاکید کرد: استماع گزارش معاونت شهرسازی وزارت راه در خصوص ساخت و ساز خانه های نهضت ملی مسکن از دیگر دستورکارهای جلسه امروز کمیسیون است. بر اساس این گزارش، در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 350 هزار خانوار در 721 شهرستان مشمول این طرح ثبت نام شده اند، این در حالی است که متاسفانه 660 شهر دیگر به دلیل کمبود زمین همچنان قادر به ثبت نام نیستند.

وی با اشاره به پیشنهاد به وزیر راه و شهرسازی برای ثبت نام افراد مجرد بالای 25 سال در سامانه طرح نهضت ملی مسکن گفت: .. و استادانه محاسبه شده است. به گفته وی، احتمال می رود از اواخر دی ماه امکان ثبت نام مجردان در سامانه طرح ملی نهضت مسکن فراهم شود.

اعضای کمیسیون عمران نیز در خصوص پیشرفت ساخت واحدهای پروژه نهضت ملی مسکن و چالش های پیش روی این پروژه صحبت کردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا