اقتصادی

بررسی عملکرد وزارت نفت در حوزه فروش و تهاتر نفت با بدهی پروژه های عمرانی در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز این کمیسیون از ارائه گزارش وزیر نفت درباره وضعیت فروش نفت و پالایش نفت با بدهی پروژه های عمرانی خبر داد.

عبدالجلال ایری در گفت وگو با ترندونی، امروز در جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح این خبر، اظهار کرد: امروز وزیر نفت در این جلسه حضور یافت و گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در فروش نفت ارائه کرد. و پالایش نفت با بدهی پروژه های عمرانی. به گفته وزیر نفت، این مجموعه با همراهی دستگاه های اجرایی متقاضی و پیمانکاران طلبکار، آمادگی کامل برای پالایش نفت را دارد.

وی افزود: با این حال دستگاه ها از جمله وزارت راه و شهرسازی و سایر بخش ها باید ابتدا برای پالایش نفت و سپس طبق ضوابط برای سپرده گذاری اقدام کنند. از سوی دیگر طلبکاران باید از سازمان برنامه و بودجه مجوز بگیرند و سازمان باید میزان مطالبات خود را به طور شفاف به وزارت نفت اعلام کند. ذینفعان باید ظرفیت بازار جدیدی برای فروش نفت خود ایجاد کنند و از مشتریان وزارت نفت استفاده نکنند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت ساختار مشخصی برای بهره برداری از پالایشگاه ها با طلبکاران برای پروژه های عمرانی و سایر دستگاه ها دارد اما این موضوع برای دستگاه های اجرایی ابهام دارد. باید سازوکار مناسبی برای فعالیت پالایشگاه ها فراهم شود و مسئولیت های طرفین به طور کامل مشخص شود.

وی با اشاره به گزارش وزیر نفت از عملکرد این وزارتخانه در فروش نفت، گفت: وضعیت فروش نفت و بازرسی های گازی در کشورمان نسبت به همین تعداد در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و همه آنها دریافت شده است. . از سوی دیگر با تداوم شرایط فعلی فروش نفت، فروش نفت تا اسفندماه سال جاری به سطح قبل از تحریم خواهد رسید.

وی افزود: معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی نیز درباره پالایش نفت با بدهی پروژه عمرانی توضیحاتی ارائه کرده است. به گفته وی، این پالایشگاه تاکنون به بهره برداری نرسیده است و باید سازوکار مشخصی برای این امر تدوین شود.

ایری در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بودجه سال گذشته تنها به پرداخت بدهی پروژه های عمرانی از طریق پالایش نفت پرداخته و در بودجه سال آینده نیز باید به موضوع پالایش نفت پروژه های عمرانی پرداخته شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا