اقتصادی

بررسی طرح الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت و CNG در کمیسیون انرژی

نماینده کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح جامع تأمین و تأمین سوخت و LNG در کشور در جلسه امروز خبر داد.

وی در مصاحبه با ترندونی مالک شریعتی نیاسر ، در توضیح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت: در جلسه امروز طرحی برای نیازهای توزیع سوخت اجرایی و تأمین گاز LNG در کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مصوب اعضای کمیسیون. تصمیم بر این شد که جزئیات این طرح در کمیته نفت کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گیرد و گزارش نهایی آن به کمیسیون ارائه شود.

وی افزود: علاوه بر این ، پیش نویس قانون ایجاد یک نهاد مستقل برای تنظیم بخش برق به عنوان کمیته فرعی در جلسه کمیسیون امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سرانجام توسط اعضای کمیسیون تصویب شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر این گزارشی از طرف شرکت نفت و گاز پارس در مورد وضعیت افت فشار گاز در منطقه پارس جنوبی و سناریوهای مختلف به اعضای کمیسیون ارائه شد. تا این افت فشار در سالهای آینده جبران شود. فرم پرونده اجرا را دنبال کنید.

وی همچنین تأکید کرد: از جمله سناریوهای پیشنهادی سناریوهایی مانند کاهش قطر لوله ها و انتقال گاز از طریق خطوط لوله موازی یا نصب کمپرسورهای برون مرزی برای جبران فشار مورد نیاز بود. هر یک از آنها دارای مزایا و معایبی هستند و بنابراین به سرمایه گذاری هایی نیاز دارند که باید در کار متخصصان مورد توجه قرار گیرند. به طور کلی ، وزارت نفت و گروهی از شرکت های فعال در حوزه پارس جنوبی قصد دارند افت فشار را جبران کنند تا در سال های آینده با مشکل گازرسانی مواجه نشویم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا