اقتصادی

بررسی میزان عملیاتی شدن احکام برنامه ششم در کمیسیون‌ اقتصادی

در جلسه این کمیسیون ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی گزارش دیوان محاسبات در مورد اجرای مفاد برنامه ششم خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با ترندونی ، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی ، “گزارش دیوان محاسبات کشور درباره اجرای مفاد برنامه ششم توسعه در جلسه امروز بررسی شد”. از آنجا که سال آینده آخرین سال برنامه ششم توسعه خواهد بود و نمایندگان تفسیر برنامه هفتم توسعه را آغاز می کنند ، بسیار مهم است که مفاد برنامه ششم توسعه چگونه و تا چه حد اجرا می شود.

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته در کمیسیون اقتصادی ، قسمت اقتصادی گزارش دیوان پس از کسب موافقت هیئت مدیره به اطلاع عموم خواهد رسید. خلاصه گزارش کمیسیون اقتصادی اروپا براساس مواردی مانند بازار سرمایه ، بازار پول ، سیاست ارز و غیره و شاخص های کلان مانند نرخ رشد اقتصادی ، نرخ اشتغال و … تنظیم خواهد شد. با دیوان محاسبات.

نماینده مردم کرمان در مجلس یادآور شد که هفته آینده جلسه مشترک کمیسیون اقتصادی با روسای ارشد دیوان محاسبات کشور برگزار می شود و هدف از این جلسه ادامه بررسی گزارش جلسه امروز خواهد بود. .

وی افزود: از طریق اقدامات آسیب شناختی می توان برای اصلاح و بهبود عملکرد اقتصادی اقدام کرد. گزارش ارائه شده توسط رئیس دیوان محاسبات به کمیسیون اقتصادی ، اطلاعات مهمی در مورد پتانسیل اقتصادی کشور ، خسارات ، تهدیدها و فرصت های سیستم اقتصادی ارائه داد. این فرصت ها و تهدیدها باید در قلب برنامه هفتم توسعه قرار داشته باشد.

پورابراهیمی در پایان گفت: در واقع پارلمان تلاش خواهد کرد تا سال آینده با استفاده از ظرفیت دیوان محاسبات ، مرکز تحقیقات و سایر دستگاه ها چشم انداز اقتصادی بهتری را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا