اقتصادی

بررسی سند همکاری ایران و چین در کمیسیون اقتصادی مجلس

نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی سند همکاری ایران و چین در جلسه این کمیسیون با حضور وزیر اقتصاد خبر داد.

مهدی طغیانی در گفت وگو با ترندونی ، با اشاره به جلسه کمیسیون اقتصادی بعد از ظهر امروز (سه شنبه ، 15 فروردین) وزیر اقتصاد ، گفت: در قسمت اول جلسه ، آقای گزارش در مورد سند همکاری ایران و چین ؛ به گفته وزیر اقتصاد ، این همکاری یک سند راهبردی و فقط در راستای همکاری است و هنوز به معاهده یا توافق نامه ای تبدیل نشده است که در پارلمان مورد بحث قرار گیرد ، اما به طور مفصل – که می تواند کشورها را به چین متعهد کند – مفاد از این همکاری برای تصویب در قالب لایحه ای به مجلس ارسال می شود.

وی افزود: “علاوه بر این ، به عنوان بخشی از این سند همکاری در توافق نامه های بخش خصوصی است ، بنابراین اگر طرفین توافق کنند ، عملی است و نیازی به تصویب مجلس ندارد ، در حقیقت ، اگر کار در مورد موضوعات اصلی نیازی به بررسی و تصویب ندارد توسط پارلمان ، و بخش خصوصی متعهد به اجرای توافق نامه ها است.

طغیانی در مورد س aال نمایندگان از وزیر اقتصاد در مورد این تفاهم ، گفت: “یکی از س keyالات اصلی نمایندگان آقای دژپسند این بود که آیا این تفاهم در تقویت همکاری م effectiveثر است؟ “وی توضیح داد که با ارائه این بینش ، چینی ها اطمینان بیشتری خواهند داشت که همکاری با ایران طولانی مدت است و بیشتر وارد میدان می شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: وزیر اقتصاد همچنین گزارش درآمد سال گذشته را ارائه داد که برآورد می کرد حدود 563000 میلیارد یورو از بودجه مصوب 571 میلیارد دلار تومان جمع شده باشد.

وی افزود: اکبر کمیجانی به عنوان معاون رئیس کل بانک مرکزی نیز گزارشی از وضعیت عملکرد شاخص های مختلف اقتصادی در سال 1999 ارائه کرد. و در مورد پیش بینی این مسئله مهم در سال 1400 ، طبق آن ، اگرچه تراز پرداخت های فعلی ما (از جمله حساب جاری و حساب سرمایه) منفی بود ، و طبق پیش بینی آنها در سال 1400 ، اگر روغن مطابق با مفاد قانون بودجه ، تراز فعلی مثبت خواهد بود.

در پایان ، نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: “علاوه بر این ، طبق پیش بینی بانک مرکزی ، اگر اتفاق خاصی نیفتد ، ما حداکثر 20 درصد امسال خواهیم داشت. تورم که حدود 43 درصد بود. ٪ 1999 “
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا