اقتصادی

بررسی تقاضای تفحص از نحوه اختصاص یک میلیارد یورو مقابله با کرونا در کمیسیون برنامه

نماینده کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز این کمیسیون از بررسی درخواست بررسی و بررسی نحوه اختصاص یک میلیارد یورو برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد.

محمدمهدی مفتح در گفت وگو با ترندونی، در تشریح جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه، اظهار کرد: در این جلسه برخی از نمایندگان خواستار بررسی و اعمال ماده ۲۳۴ مبنی بر اختصاص یک میلیارد یورو به این مصوبه شدند. برای شیوع ویروس کرونا بررسی شده است.»

وی توضیح داد: سوال متقاضیان این بود که ارز چقدر بوده و چقدر تخصیص داده شده است و دیوان محاسبات نیز در این باره گزارش داده بود. در نهایت مقرر شد با متقاضیان در مورد تحقیق و تفحص صحبت شود تا پس از اطمینان از پایان یافتن استعلام و تحقیق در گزارش دیوان، در مورد سوال و درخواست خود شفاف سازی کنند.

وی درباره حضور غلامرضا ملابیگی و سیدمحمدهادی راجی نامزدهای قانونی شورای نگهبان گفت: آنها برنامه های خود را تشریح کرده اند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات همچنین گفت: در این جلسه مسئولان شرکت ملی گاز و صندوق مسکن برای رفع بلاتکلیفی دو دستگاه در مورد آسفالت روستایی پس از برداشت گاز حضور داشتند. طبق ضوابط شرکت ملی گاز هنگام حفر روستاها برای لوله کشی باید هزینه آسفالت را نیز پرداخت کند و هزینه ها را در اختیار صندوق مسکن قرار دهد.

وی تاکید کرد: توضیح صندوق مسکن این بود که پول موجود برای این موضوع از سوی شرکت ملی گاز پرداخت نشده است، اما مسئولان شرکت ملی گاز گزارش دادند که پول آسفالت را طبق لیست به صندوق مسکن پرداخت کرده اند. استان ها در ادامه بحث و بررسی مقرر شد که آیا مبالغ پرداختی برابر با میزان خسارات ناشی از گودبرداری بوده یا خیر، بررسی شود تا خیابان های روستایی به خوبی آسفالت شده باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا