اقتصادی

امروز آخرین مهلت ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن

به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی، فرصت ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن برای تمامی گروه ها ساعت 12 امشب پایان می یابد.

به گزارش ترندونی، مهلت ثبت نام سامانه ملی نهضت مسکن به نشانی saman.mrud.ir امروز ۱۳۹۳ به پایان می رسد. 29 اسفندماه ساعت 24 برای همه گروه ها و مسئولان وزارت راه و شهرسازی به ترندونی اعلام کردند که تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است. این مهلت را تمدید کرد.

به نظر می رسد با توجه به کندی سرعت ثبت نام در سامانه و ثبت نام واقعی اکثر متقاضیان، امکان تمدید زمان ثبت نام وجود ندارد.

ستاد وزارت راه و شهرسازی تاکنون شرایط سه گانه 95 درصدی متقاضیان را پاکسازی کرده و این افراد به کارتل استان منتقل شده اند. از سال 1401 از ابتدای سال نیز شرط تایید نهایی این افراد به مدت پنج سال در نهادهای مشترک و شهرهای جدید محقق می شود. در استان ها این کار به سرعت در حال انجام است و در صورت تکمیل، بانک معرفی می شود، حساب بانکی افتتاح می شود و پروژه های بعدی معرفی می شود.

بر اساس آخرین آمار، بیش از 5.2 میلیون نفر در برنامه اقدام ملی و نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند. نفر که 447 هزار نفر. مردان مجرد 23 تا 45 ساله هستند. همچنین بیش از 97 هزار نفر از افراد خوداشتغال در مدت دو ماه پس از ثبت نام، اطلاعات خود را وارد سامانه طرح ملی نهضت مسکن کرده اند.

به طور خلاصه نهضت مسکن ملی

بنابراین، گزارش قانون جهش تولید و عرضه مسکن (نهضت ملی مسکن) مصوب 1400 . ۲۶ مرداد یکی از برنامه های سیزدهم دولت سیزدهم است. با ادغام جنبش ملی مسکن و اقدام ملی مسکن، دولت قصد دارد چهار میلیون خانه در طول چهار سال بسازد. بانک ها موظف شده اند سالانه 360 هزار میلیارد تومان برای افزایش تولید و عرضه مسکن اختصاص دهند.

بر اساس آخرین آماری که محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی ارائه کرده است، 534 هزار واحد اقدام ملی و 330 هزار واحد نهضت ملی مسکن در مجموع 864 هزار واحد تا اسفندماه تکمیل یا آماده اجرا هستند. 2010 5 د. گفته می شود تاکنون حدود 40 هزار پروژه در دو پروژه افتتاح شده است. به گفته وزیر راه و شهرسازی، این زمین به مبلغ 1.5 میلیون نفر در نظر گرفته شده است. با هم در دو طرح حمایتی نهضت ملی مسکن و اقدام ملی تاکنون 5.2 میلیون نفر ثبت نام کرده اند.

وام این واحدها در تهران 450 میلیون تومان، کلانشهرها 400 میلیون، استانها 350 میلیون، سایر نقاط شهری 300 میلیون و روستاها 250 میلیون تومان با حداکثر سود 18 درصد است. بر اساس آخرین برآوردها قیمت تمام شده هر مترمربع واحد نهضت ملی مسکن به 4 میلیون و 700 هزار واحد خواهد رسید. تومان

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا