اقتصادی

نهضت ملی مسکن یک طرح جهانی است

وزیر راه و شهرسازی که به همراه رئیس جمهور به استان لرستان رفته است، گفت: نهضت ملی مسکن یکی از طرح های جهانی و بین المللی است و هدف آن اسکان اقشار کم درآمد است.

به گزارش ترندونی، رستم قاسمی با آغاز ساخت دو واحد مسکونی در استان لرستان، گفت: موضوع مسکن برای جامعه بسیار مهم است و شهروندان به ویژه اقشار کم درآمد نمی توانند به شکل معمول خانه داشته باشند. اما اراده دولت سیزدهم برای خانه دار شدن به ویژه افراد کم درآمد و ابزار قانون جهش مسکن، امکان خانه دار شدن آن دسته از اقشاری ​​از جامعه را که خانه دار شدن برایشان به آرزو تبدیل شده است.

وی ادامه داد: آنچه دولت در برنامه چهار ساله خود پیش بینی کرده است یعنی 4 میلیون. ساخت و ساز مسکن یکی از بزرگترین پروژه های جهانی و بین المللی است. شاید خیلی ها باور نکنند که چنین طرحی برای ساخت 4 میلیون خانه در 4 سال امکان پذیر است، اما قطعا امکان پذیر است. این طرح نیازمند تمامی امکانات کشور است. همکاران خوبم در وزارت راه و شهرسازی، استان ها و ادارات کل و همه کسانی که در این پروژه سهیم هستند مانند ستاد اجرایی و صندوق مسکن و به ویژه پیمانکارانی که در شرایط سخت در کنار ما هستند. درخواست کمک برای این پروژه بزرگ.

در تلاش هستیم تا پایان سال 4 میلیون تامین کنیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اولین گام در این پروژه تامین زمین است، گفت: همکارانم در سازمان ملی زمین و مسکن شبانه روز تلاش می کنند تا پایان سال 4 میلیون یورو اختصاص دهند. . گویی زمین برای بخش بزرگی از این 4 میلیون. عدد

وی افزود: در گام دوم باید ایران را به یک کارگاه بزرگ ساختمانی تبدیل کنیم. مردم را خانه دار کنیم با 4 میلیون رونق اقتصادی در کشور ساخته می شود. مشکل مسکن و اشتغال حل می شود. ساخت 4 میلیون خانه به کشور نشاط و امید می بخشد و آینده خوبی را رقم می زند.

قاسمی در خصوص مشکلات تامین زمین در استان لرستان گفت: امروز با وجود اینکه تامین زمین در استان لرستان یک مشکل جدی است، تلاش های قابل توجهی برای تامین زمین صورت گرفته است. در این استان نیز این جاده صعب العبور را دنبال می کنیم و در سقف پیش بینی شده زمین به مردم داده می شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز به همت همکاران عملیات اجرایی 4 واحد مسکونی در سراسر استان راه اندازی می شود که کمک شایانی به ساکنان لرستان می کند. امیدواریم تامین زمین بخش باقیمانده در مراحل بعدی به زودی تکمیل شود.

ایجاد شهری جدید در خرم آباد

قاسمی امروز همچنین از راه اندازی شهر جدید خرم آباد خبر داد و گفت: برنامه ما در قلب لرستان است. ایجاد شهری جدید در خرم آباد زیرا در این شهر بحث زمین وجود دارد و باید شهر جدیدی در خرم آباد پیش بینی شود که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی افزود: خرسندیم که امروز در خدمت مردم غیور و شریف لرستان هستیم، قرار است در مدت چهار سال حدود 80 هزار مسکن در لرستان ساخته شود و امروز عملاً 1500 مسکن در لرستان مرکز استان و شهری راه اندازی می شود.

مدیرعامل صندوق مسکن استانداری لرستان در جلسه امروز با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از نوسازی مسکن روستایی استان قول مساعد داد. تا سال 1406 تکمیل شود. پایان.

مسعود رضایی لرستان را یکی از استان های پیشرو در مقاوم سازی مسکن روستایی عنوان کرد و افزود: میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور 50 درصد و در استان 80 درصد است.

ثبت نام 93 هزار نفر در نهضت ملی مسکن لرستان

وزیر راه و شهرسازی دیروز اعلام کرد تا امروز 93000 لرستانی آنها برای بهره مندی از قانون جهش در تولید مسکن ثبت نام کردند.

بنابراین گزارش، سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز در قالب سفر دولت سیزدهم به این استان عازم استان لرستان شد. رایز در بدو ورود به فرودگاه خرم آباد وی گفت: هدف از برنامه ما در لرستان بررسی موانع و چالش های آن است که در استان چه تصمیمی می توان گرفت و در تهران چه باید کرد تا رنج و ظرفیت لرستان و ظرفیت آن کاهش یابد. احیا شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا