اقتصادی

فرصت دو هفته ای به وزارت نیرو برای اجرای مفاد بودجه ۱۴۰۰ در راستا حمایت از انرژی های تجدید پذیر

این کمیسیون در جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از اجرای احکام بودجه سال جاری در حوزه انرژی های تجدیدپذیر و فرصت دو هفته ای وزارت نیرو و سازمان برنامه برای اجرای بودجه سال 1393 خبر داد. مفاد قانون بودجه امسال

مصطفی نخعی در گفت وگو با ترندونی، امروز در جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: مفاد قانون بودجه در حوزه انرژی های تجدیدپذیر نیرو. و مدیرعامل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران، نماینده دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس و تعدادی از سرمایه گذاران این حوزه.

وی افزود: در نهایت کمیسیون بر حمایت واقعی و ملموس از بخش خصوصی تاکید کرد.

نماینده کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مفاد قانون بودجه مستقیماً از ترویج انرژی های تجدیدپذیر صحبت می کند، اما با گذشت 8 ماه از سال هنوز برخی از این مواد قانونی اجرایی نشده است. بنابراین کمیسیون بر اجرای دقیق آن تاکید کرد. در غیر این صورت از اختیارات قانونی خود برای برخورد با سازمان برنامه و بودجه استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به عدم تعادل بزرگ برق و گاز در کشور، اجرای قانون حمایت از انرژی های تجدیدپذیر ضروری است اما در صورت تصویب 1400 کمیسیون انرژی حتماً ماده 234 آئین نامه داخلی سما را اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا