جامعه و خانواده

۷ میلیون کشاورز و عشایر عضو هیچ صندوق «بیمه»‌ای نیستند

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و مسافران با بیان اینکه حدود هفت میلیون نفر در جامعه هدف ما بیمه نیستند و برای هیچ صندوقی که به دنبال بیمه این افراد هستیم، نیستند، گفت: ساعت 10 است و همه. . از 10 بیمه شده، یک نفر بازنشسته است.

به گزارش ترندونی، بیت الله برخاری در نشست خبری به مناسبت سومین سالگرد تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و مسافران به مناسبت سومین جشنواره آکورد اظهار داشت: امروز این بنیاد هفدهمین سال تاسیس خود را آغاز کرد. این صندوق یکی از برکات و از نظام جمهوری اسلامی ایران و به موجب اصل 29 قانون اساسی منع ممنوعیت به عنوان یک حق جهانی تأسیس شده است.

وی افزود: بیش از دو میلیون نفر از جمعیت هدف صندوق بیمه شده اند و اقدامات ضریب نفوذ ما را 15 درصد افزایش داده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و مسافران با اشاره به اینکه این صندوق هم جوان است و هم پویا و توانمند است، گفت: اولین رویکرد ما حاکمیتی است، بنابراین سعی می کنیم کسانی را که می توانند عضو شوند و ملاقات کنیم، پوشش دهیم. شرایط آن. از نظر ثبات صندوق ها وضعیت خوبی داریم و نسبت حمایتی 1 به 10 است و 10 نفر بیمه شده بازنشسته هستند.

این بنیاد ادامه می دهد: برنامه و راهبرد توسعه صندوق را بر اساس رویکرد علمی و محاسبات اکچوئری تدوین کرده ایم و معتقدیم در صورت پیروی از این رویکرد نه تنها ثبات صندوق حفظ می شود، بلکه جامعه تحت پوشش را نیز افزایش می دهیم.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و مسافران با بیان اینکه در این برنامه بیش از 29 پروژه راهبردی تعریف کرده ایم که طی پنج سال به تدریج اجرا می شود، گفت: توسعه نظام های دانش بنیان در حوزه مالی و فرآیندهای اقتصادی، اشتغال، سرمایه انسانی و سازمانی از محورهای این برنامه است.

وی ادامه داد: یک سوم جمعیت کشور جامعه هدف ما هستند که باید تحت پوشش صندوق قرار گیرند. این جامعه هدف شامل حدود 9 تا 10 میلیون نفر است. همچنین بیش از دو میلیون نفر بیمه شده فعال داریم، بنابراین حدود هفت میلیون نفر در جامعه هدف ما بیمه نیستند و عضو هیچ صندوقی نیستند که ما تلاش می کنیم بیمه کنیم. در این صورت ما کاهش فقر را بر عهده گرفته ایم.

ادامه می دهد

دکمه بازگشت به بالا