اقتصادی

برنامه‌های توسعه‌ای صندوق بیمه معادن در سال ۹۹

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری معدن با اشاره به افزایش سرمایه صندوق ، برنامه های آینده مجموعه خود را برای توسعه فعالیت های معدن اعلام کرد و گفت: “اقدامات لازم برای دریافت صندوق ذکر شده در بورس کالا انجام شده است. معادن و شرکتهای معدنی کوچک قادر خواهند بود با انتشار اوراق ، اوراق قرضه و معاملات آتی موراباها ، سرمایه بازار را تأمین کنند.

فرید دهقانی در گفت و گو با ترندونی ، اظهار داشت: صندوق بیمه سرمایه گذاری معدن در سال 1398 ، در مقایسه با سالهای گذشته ، در صدور بیمه نامه ، متنوع کردن بیمه نامه و وصول مطالبات به عنوان دستگاه حاکم موفق عمل کرده است. در 16 سال بهره برداری ، میزان بیمه نامه به حدود 632 میلیارد تومان رسیده است و این رقم در دو سال گذشته رسیده است.

مدیر اجرایی صندوق بیمه سرمایه گذاری معدن ادامه داد: در سال گذشته ، مجموعه ما 38 بیمه نامه اعتباری به ارزش 519 میلیارد تومان ، 9 بیمه نامه سرمایه گذاری به ارزش 34 میلیارد تومان صادر کرده است که مبلغ ضمانت و بیمه در این مدت است. این نامه به 47 عدد رسیده و بالغ بر 522 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه این صندوق می تواند نقش بسیار موثری در معادن کوچک و در اجرای طرح ملی اقتصاد مقاومتی داشته باشد ، در دست یک تهیه کننده مالی باشد و خطرات ناشی از فعالیت های معدن در سال 2009 را پوشش دهد ، گفت: ممکن است درخواست ضمانت نامه و بیمه نامه بدهد. امسال ، این صندوق همچنین با هدف پشتیبانی از پروژه های توان بخشی معدن کوچک برای اکتشافات اضافی و ریسک پذیری.

مدیر اجرایی صندوق بیمه سرمایه گذاری معدن یادآور شد: در سال 1398. صندوق عملکرد توانست متقاضی مجوز جمع آوری سرمایه برای 350 و 500 میلیارد تومان شود و اعلام کرد: سرمایه در حال حاضر 142 میلیارد و 300 میلیون نفر است. این صندوق به 350 میلیارد تومان رسیده است و قصد دارد تا پایان امسال به 500 میلیارد تومان افزایش یابد و سپس از جریان نقدی سهامدار اصلی (ایمیدرو) به یک میلیارد تومان برسد. این می تواند نقش مهمی در توسعه فعالیت های معدنی ایفا کند.

دهقانی با اشاره به برنامه معرفی مکانیسم ارتباط با مشتری (CRM) در صندوق بیمه ، افزود: امیدواریم امسال این سیستم در صندوق تکمیل شود. زیرا اگر به معنای واقعی اجرا شود ، قدم جدی برای احیای e برداشته خواهد شد. دولت ، و ما به عنوان یک شرکت پیشرو ایمیدرو حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

وی افزود: این صندوق همچنین شامل خدمات مالی از سیستم بازار سرمایه است. بنابراین اقدامات لازم جهت شناسایی این صندوق در بورس اوراق بهادار به عنوان ستون تضمین انجام شده است و اکنون مراحل اداری در این فرایند برداشته شده است. اگر این اتفاق بیفتد ، صندوق بیمه سرمایه گذاری معدن ، بستری را برای شرکت ها ، معادن و شرکت های معدنی کوچک که در بخش پردازش و استخراج فعالیت می کنند و صورتهای مالی حسابرسی شده صحیح برای صادرات سرمایه از بازار سرمایه با انتشار اوراق موراباها ارائه می دهند. وام و تأمین مالی خود را داشته باشید.

دهقانی اظهار داشت: صندوق بیمه نیز در صورتی که قرار است با انتشار اوراق آتی و تضمین ستون ، محصول در بازار سرمایه عرضه شود ، در بخش تأمین سرمایه بازار سرمایه گذاری می کند. امیدواریم معادن که محصولات آنها در بورس اوراق بهادار معامله می شود این اوراق بهادار را تضمین کند تا بتوانند از بازار سرمایه تأمین اعتبار کنند ، که ممکن است نوید راه حل جدید خرد را بدهد. این شرکت قبلاً به عنوان ابزار آزمایشی برای بررسی و ممیزی از آن معرفی شده است و پیش بینی می شود طی سه ماه آینده به عنوان ستون ضمانت در بورس کالا تصویب شود تا بتواند از این طریق در نیمه اول امسال از بورس سرمایه گذاری کند.

برای رئیس صندوق بیمه سرمایه گذاری معدن – کلیه معادنی که الزامات قرارداد بورس را برای دریافت منابع مالی برآورده می کنند. پس از اجرای سیاست های صندوق ، آنها می توانند از فرصت های بازار سرمایه استفاده کنند. البته ، تأمین اعتبار از بازار سرمایه نسبت به سیستم بانکی دارای مزایا و مضراتی است؛ هر شرکتی می تواند با توجه به شرایط مالی خاص خود از هرکدام از این بازارها استفاده کند و این یک لحظه مثبت برای تأمین مالی مشاغل کوچک خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا