اقتصادی

خبری از صندوق توسعه ملی نیست؟

دقیقاً یک ماه از وعده عضویت در صندوق تثبیت بازار یک درصد وجوه صندوق توسعه ملی می گذرد و اگرچه مسئولان بطور ضمنی چندین تاریخ مختلف را برای تحقق این وعده اعلام کرده اند ، اما هنوز اطلاع دقیقی از این تزریق پول به بورس وجود ندارد. .

به گزارش ترندونی ، تصمیم برای اختصاص یک درصد به صندوق توسعه ملی در روزهایی اتخاذ شد که شاخص بورس به طور مداوم در حال سقوط بود و مقامات برای برقراری تعادل به دنبال آوردن منابع جدید به بازار بودند. اما این تصمیم با مخالفت بسیاری روبرو شد و برخی از کارشناسان تأکید کردند که اجرای چنین تصمیمی نه تنها کمکی به بازار سرمایه نمی کند بلکه در این بازار دخالت می کند و مانع از آن می شود که بورس راه خود را پیدا کند.

با این وجود ، علی رغم دقیقاً یک ماه خبر از حسن قالیبافو اصلو ، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ، مبنی بر قرار دادن یک درصد صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت بازار جهت ارتقا constantly مداوم همه نمادها و افزایش نقدینگی. اعلام کرد هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اجرای این تصمیم در دسترس نیست.

البته اخیراً یکی از اعضای شورای عالی بورس اوراق بهادار ترندونی گفته است که این اقدام قطعاً اتفاق خواهد افتاد و رو به پایان است. او اداری است. حتی برخی منابع خبری از تزریق این پول در آخر هفته خبر دادند ، چیزی که تاکنون چنین نبوده است.

البته در اواسط و آخرین روز این هفته چراغ های بازار سرمایه سبز بودند و برخی تحلیلگران معتقدند اصلاح شاخص و حرکت بازار معقول شده است و در چنین شرایطی دیگر نیازی به منابع جدید نیست. مسئولان در این پرونده چه خواهند بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا