عمومیکسب و کار ایرانی برتر

معایب گرانول EVA 

مزایا و معایب استفاده از کفپوش گرانولی

همانطور که می دانید، یکی از مهمترین محصولات کیافوم که امروزه کاربردهای بسیاری در انواع محیط های کاری و خانگی، ورزشی و تفریحی دارد، محصول کفپوش گرانولی می باشد. این محصول با کیفیت از گرانول های یکدست و پلاستیک های بازیافت شده تولید گردیده و در طرح ها و فرم های مختلف با اندازه های متفاوت در کیافوم به فروش می رسد.

اما مزیت و مشکلات استفاده از این کفپوش چه می باشد؟

در ادامه به مهمترین مزایا و معایب کفپوش گرانولی اشاره خواهیم کرد. با انتخاب کفپوش گرانولی، سطحی را که روی آن قدم می گذارید و کار می کنید، سطحی می شود که طرح های زیادی دارد و البته مزیت ها و معایبی را نیز با خود به همراه خواهد داشت. مزایا و معایب استفاده از کفپوش گرانولی رولی یکی از اصلی ترین دلایلی که بسیاری از افراد و صاحبان ورزشگاه ها یا مراکز مختلف تجاری یا کاری از این محصول استفاده می کنند، مقاومت کفپوش گرانولی می باشد.

شما می توانید روی مقاومت و استحکام این محصول برای مدت طولانی حساب کنید و خیالتان راحت باشد که هیچ مشکلی برای آن پیش نمی آید. در حالیکه در گذشته بسیاری از افراد از این کفپوش برای خانه و آشپزخانه استفاده می کردند، استحکام و کیفیت کفپوش گرانولی سبب شده است تا از این محصول در کارخانه ها، ورزشگاه ها، سالن های ورزشی، کارگاه ها، بیمارستان و مراکز تفریحی و آموزشی مانند مهد کودک ها نیز استفاده شود. رنگبندی، طرح و فرم این محصول سبب شده است تا بتوان از آن در بسیاری از صنعت ها و مشاغل مختلف استفاده کرد.

معایب کفپوش گرانولی

یکی از مهمترین معایب این محصول قیمت و البته سخت و غیر قابل انعطاف بودن این محصول می باشد. این محصول به دلیل استحکام و مقاومت و انعطاف ناپذیری بالایی که دارد، در ورزش های مختلفی همچون ورزش های رزمی، می تواند به بدن آسیب هایی برساند. محصول کفپوش گرانولی رولی تولید شده در کیافوم مانند تخته شنا و تخته استپ ایروبیک و آجر یوگا از کیفیت و مقاومت بالایی برخودار است.

این محصول قابل استفاده در مراکز تجاری و درمانگاهی یا محیط های سر باز و سر پوشیده می باشد. و عمر طولانی و ماندگاری بالای آن سبب شده تا یکی از پر فروش ترین محصولات کیافوم  باشد. اتیلن وینیل استات (EVA) یکی از پلیمرهای پرکاربرد از گروه استات ها می باشد که در زمینه های مختلف صنایع تولیدی کاربرد دارد و دلیل آن هم استحکام و سازگاری مناسب آن با محیط زیست می باشد. اتیلن وینیل استات (EVA) دارای عملکرد فوق العاده ای در مقابل آب و رطوبت می باشد و دارای دوام طولانی می باشد. یکی از ترکیبات مهم برای تولید فوم EVA می باشد.

تهیه اتیلن وینیل استات (EVA) بر اساس دو وزن 18 و 28 درصد می باشد. کوپلیمرهایی تولید شده از این ترکیب کاربرد گسترده ای در صنایع بسته بندی و تولید کالاهای پلاستیکی دارند. حدود 10 تا 40 درصد از وزن ورق های EVA را وینیل استات تشکیل می دهد. گرانول EVA جایگزین مناسبی برای لاستیک طبیعی، وینیل، نئوپرن، فوم های پلی اورتان و پی وی سی می باشد. همچنین می توانیم از آن به جای انواع نمد ، کامپوزیت های چوبی و فایبرگلاس و پشم معدنی نیز استفاده کرد. یکی از روشهای تولید این ترکیب استفاده از استیلن در تهیه آن می باشد. در ابتدا وینیل استات با فرمول شیمیایی C4H6O2 در نظر گرفته می شود. قسمت مهم و اصلی فرایند تولید EVA شامل واکنش بین اتیلن و اسید استیک در حضور کاتالیزور پالادیوم می باشد.

EVA VA800 چیست؟

EVA شباهت زیادی به مواد الاستومر دارد، زیرا همانند آنها نرم و انعطاف پذیر می باشد. از نظر قابلیت فرآوری این پلیمر شبیه به ترموپلاستیک است. یکی از کاربردهای مهم اتیلن وینیل استات، استفاده از آن در زیره کفش می باشد. همانطور که بیان کردیم این ماده بسیار انعطاف پذیر، مقاوم و سبک می باشد. به همین سبب می توان از آن برای زیره ی کفش های با کیفیت استفاده کرد. گرانول EVA به عنوان یک ماده پلاستیکی با خواص فیزیکی مناسب، در تولید کف‌پوش‌های انعطاف‌پذیر برای کودکان ورزشگاه‌ها به کار می‌رود . کاربرد گرانول EVA  در صنعت پلاستیک به تولید محصولات با ویژگی‌های فیزیکی مختلف مانند استحکام و انعطاف‌پذیری مناسب کمک می‌کند . این زیره های کفش در برابر سرما نیز بسیار مقاوم هستند و افراد می توانند از آن ها در زمستان استفاده کنند.

مزایا و معایب EVA VA800

EVA VA800 دارای مزایا و معایب متفاوتی است که از مهم ترین آن ها می توان به شفافیت بالای آن برای کپسوله سازی، مقاومت بالا در برابر ضربه، ویژگی های نوری بی نظیر و … اشاره کرد. از معایب اتیلن وینیل استات می توان به وارداتی بودن آن و کم بودن آن در بازار اشاره کرد. به همین سبب قیمت آن کمی بالا می باشد. با توجه به تحریم هایی که در حال حاضر بر کشور ایران حکم فرماست، خریدار و فروشنده برای داد و ستد با مشکل های جدی روبرو شده اند.

اتیلن وینیل استات چه خطراتی دارد؟

می خواهیم بدانیم اتیلن وینیل استات چه خطراتی دارد؟ در نگاه اول شاید این ماده شیمیایی ماده چندان خطرناکی نباشد. حتی از نظر بسیاری از پزشکان، حتی بلع آن نیز برای شما خطری به وجود نمی آورد. مگر در مواردی خاص و به عنوان مثال بدیهی است که بلعیدن یک شاخه کامل EVA مشکلات بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. توجه داشته باشید که این ماده با قرار گرفتن در گرما به راحتی سوخته و بخارهای زیادی را از خود نشر می دهد. تنفس این بخارها می تواند به عنوان یک محرک عمل کرده و برای انسان خطرناک باشد. البته این ماده از نظر آژانس بین المللی تحقیقات سرطان به عنوان یک ماده سرطان زا شناخته شده است.

Eva یا اتیلن-وینیل استات از پلیمرهای کاربردی در گروه استات‌ها می‌باشد که در صنایع مختلف تولیدی کاربردهای زیادی دارد؛ از مهم‌ترین دلایلی که این محصول را به یکی از پرکاربردترین پلیمرها تبدیل کرده است، مناسب بودن قیمت روز مواد eva، استحکام و سازگاری مناسب با محیط زیست می‌باشد. اتیل وینیل استات یا eva دارای عملکرد فوق العاده‌ای در مقابل آب و رطوبت می‌باشد و عایق حرارتی بسیار خوبی به حساب می‌آید.

اتیلن وینیل استات (Ethylene-vinyl acetate)، نوعی از پلیمرهای معمولی یا زیست تخریب پذیر است. این ماده یک ترکیب شیمیایی با پاب کم 32742 است. این عنصر که به صورت اختصاری با EVA شناخته می‌شود که مانند پلی وینیل کلراید، هایمپک و … از پلیمرهای گرمانرم است. در این محتوا از سایت ایران کایسا قصد داریم برای شما به معرفی این محصول کاربردی بپردازیم؛ تا شما با شناخت کافی اقدام به خرید آن کنید. اگر قصد خرید eva را دارید و یا می‌خواهید از قیمت eva 910 مطلع شوید، کافیست با کارشناسان ما در تماس باشید.

اتیلن وینیل استات (EVA) چیست؟

این نوع گرمانرم از کوپلیمرهای مخلوط شده «اتیلن» و «وینیل استات» به وجود آمده است. به طور کلی فوم‌های EVA با توجه به تغییر در ترکیبات، افزودنی‌ها و واکنش‌های کاتالیزورها دارای تراکم، رنگ، انعطاف‌پذیری، سختی و … متفاوتی هستند. در تولید ورقه‌ها و فوم EVA حدود 10 تا 40 درصد از وزن فوم‌ها را وینیل استات تشکیل می‌دهد و مواد پلی اتیلن از عناصر اصلی دیگر برای تولید این فوم‌ها است. این ورقه‌ها شامل ساختار سلولی بسته می‌‌باشند.  که اختصار Ethylene vinyl acetate به آن ئی وی ای می‌گویند یکی از کوپلیمرهای رایج است که به دلیل ارزان بودن قیمت روز مواد eva و سازگاری با محیط زیست و بدن انسان به عنوان یک جایگزین موثر در انواع ترکیبات از جمله لاستیک طبیعی، فوم PVC و فوم پلی اورتان، کامپوزیت‌های چوبی، لوله‌های گاز در صنایع و … به کار می‌رود.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا