اقتصادی

برجام و قرارداد همکاری ایران و چین

مشاور وزیر امور داخله براساس مباحث مربوط به توافقنامه همکاری ایران و چین ، این موضوع را یکی از میوه های بورژام توصیف کرد که می تواند تأثیر عمده ای در سیاست های اقتصادی ، اجتماعی و خارجی ایران داشته باشد.

به گزارش ترندونی ، روح الله جامعی درباره توافق نامه همکاری زیر نوشت:

وی ادامه داد: بحث توافقنامه همکاری ایران و چین یکی از موضوعات داغ و جدی در سطوح مختلف در داخل و خارج از کشور است و با وجود این که هنوز جزئیات این توافقنامه استراتژیک نهایی و منتشر نشده و به طور قانونی در مجلس شورای اسلامی بحث نشده است. مرحله مستند همکاری و یادداشت تفاهم است ، اما نظرات متفاوت مخالفان و هواداران اهمیت این پروژه بزرگ اقتصادی ایران را نشان می دهد.

علیرغم مخالفت گسترده برخی مخالفان ، از مخالفان گرفته تا مقامات بلندپرواز ، انتقاد اصلی ، چه به و چه علیه ، این است که این توافق نامه می تواند تأثیر بسزایی در سیاست های اقتصادی ، اجتماعی و خارجی ایران داشته باشد. این نشان می دهد که آیا جمهوری اسلامی ایران در اتخاذ یک استراتژی اقتصادی رقابتی برای سرمایه گذاران خارجی برای توسعه و جبران عقب ماندگی اقتصاد کشور در مسیر صحیح قرار دارد یا خیر.

اگر تاریخچه روابط ایران و چین را بررسی کنیم و این توافق را نقطه عطفی در آن روابط قرار دهیم ، نقش بوریام در این توافق به وضوح تأکید می شود. پیش از تصویب بورجا در مجلس شورای اسلامی و اجرای دولتها توسط شورای نگهبان ، رویکرد چین به ایران دقیقاً مطابق با قطعنامه های سرکوبگر سازمان ملل بود و حتی در ایجاد میدان نفتی آزادگان نیز نتوانست به تعهدات خود عمل کند. به دنبال تأیید بورژام ، رئیس جمهور این کشور به ایران رفت و در جلساتی با مقامات عالی رتبه ، حداکثر استفاده از برنج را ارائه داد ، که می تواند ثمره توافقنامه همکاری بورژام ایران و چین باشد.

بورجام به عنوان یک توافق بین المللی ظرفیت خود را برای اطمینان از ذكر اینكه ذینفعان این توافق مسئولیت استفاده صحیح و مناسب از این ظرفیت را بر عهده دارند ، ساخته است و عدم استفاده از ارزش های چنین توافق بین المللی كاهش نمی یابد. در صورت انصراف آمریكا از شورای امنیت سازمان ملل ، از این كشور ممانعت خواهد شد و ایران و چین با وجود اختلاف و مغفولیت غربی ها ، تلاش می كنند از فرصتهای خود برای تقویت و گسترش روابط خود استفاده كنند. قدرت و ارزش بورجا و همچنین یک زیرساخت محکم توسعه مبتنی بر بروجام می تواند با توجه به منافع ملی و عمومی کشور و همچنین براساس سه اصل عزت ، خرد و مصلحت و از رقابت با سایر نیروهای سرمایه گذار در سایر مناطق برقرار شود. . »

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا