برون مرزی

شنبه سند جامع همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین امضا می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه جمعه شب در تلویزیون درباره سفر وزیر خارجه چین به تهران گفت: “این سفر در آستانه پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور انجام می شود و سند جامعی در سال امضا می شود. ” وزیر خارجه چین در این سفر همچنین با چندین مقام ایرانی دیدار خواهد کرد.

وی در تشریح سند جامع همکاری 25 ساله ایران و چین که روز شنبه به امضای وزرای خارجه هر دو کشور می رسد ، خاطرنشان کرد: این موضوع در سفر رئیس جمهور چین به تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. . تا روابط دو طرف را به یک سطح استراتژیک و جامع هدایت کند. در همین زمینه ، این سند چندین بار برای بررسی مقامات هر دو کشور رد و بدل شده است و سرانجام روز شنبه بین وزرای خارجه دو کشور امضا خواهد شد.

خطیب زاده با بیان اینکه روابط ایران و چین چند لایه و عمیق است ، بنابراین تهیه سندی در این زمینه ضروری بود و افزود: این سند دارای بعد اقتصادی و سیاسی است. در این مقاله جنبه های اقتصادی همکاری دو کشور در زمینه های مختلف و دخالت ایران در ایده راه راه چین با تمرکز ویژه بر بخش خصوصی در هر دو کشور مورد بحث قرار گرفت.

این دیپلمات ارشد با تأکید بر اینکه این سند از یک محیط فرهنگی و مردمی برخوردار است و در واقع نقشه ای برای روابط دو کشور است ، گفت: این سند قبلی است و می تواند در تعمیق روابط دو کشور بسیار م effectiveثر و عمیق باشد. “

312 310

دکمه بازگشت به بالا