اقتصادی

امضای قرارداد بین ایران و عراق برای جلوگیری از اخذ مالیات مضاعف

پروتکل اصلاحیه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق برای اجتناب از مالیات مضاعف به امضای مدیرکل سازمان مالیات و وزیر دارایی عراق رسید.

به گزارش ترندونی، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: دکتر در دیدار داود منظور و هیئت همراه علی علاوی وزیر دارایی جمهوری عراق، اسناد پروتکل این توافق اصلاح شد. دو کشور برای اجتناب از مالیات مضاعف امضا شدند.

شایان ذکر است که این توافقنامه که به منظور اجتناب از مالیات مضاعف بین ایران و عراق و همچنین تبادل اطلاعات در مورد مالیات بر درآمد و سرمایه طراحی شده است، موانع مالیاتی را برای ذینفعان برطرف کرده و روابط تجاری و اقتصادی ایران و عراق را تسهیل و تقویت می کند. و تمدید همکاری ذینفعان موضوع این توافقنامه خواهد بود.

پس از امضا و تکمیل مراحل بعدی تصویب پروتکل اصلاحی، قانون مالیات مضاعف بین دو کشور لازم الاجرا خواهد شد.

وی در این دیدار ابراز امیدواری کرد که تشکیل دولت جدید در جمهوری اسلامی ایران موجب افزایش سطح تعامل دو کشور و رفع موانع مالیاتی و تسهیل فعالیت های اقتصادی و تجاری بین دو کشور شود. برای بهبود.

شایان ذکر است که مذاکرات درباره موافقتنامه مالیات مضاعف بین دو کشور از سال 1388 آغاز و در سال 1393 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، اما پروتکل اصلاحی این قرارداد از سال 1393 در دست بررسی است. امضا شده توسط دو طرف

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا