اقتصادی

مذاکره ایران و عراق برای آسان شدن سفر با خودرو شخصی

انجمن جهانگردی و اتومبیلرانی در حال مذاکره با طرف عراقی برای تسهیل سفرهای خودرویی بین دو کشور بوده است، مشروط بر این که از سال 2014 به بعد. 4 مارس لغو کامل روادید ایران و عراق باعث افزایش تردد زمینی بین دو کشور خواهد شد.

به گزارش ترندونی، انجمن جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران که در حال حاضر مرجع رسمی صدور گواهینامه رانندگی بین المللی و شماره دولتی ترانزیت در کشور است، اعلام کرده است که لغو و تعداد سفرهای زمینی پیش بینی می شود. به شدت افزایش یابد. از این رو مذاکراتی با هدف تسهیل در تردد زمینی اتباع دو کشور از طریق نوع خودرو و بررسی موانع و مشکلات ورود و خروج موقت خودروهای مسافربری خارجی از عراق به ایران و بالعکس انجام شده است.

قوانین و مقررات ترانزیت بین المللی وسایل نقلیه موتوری، سوخت گیری خودروهای خروجی از کشور، تعیین ارزش پایه خودروهای ورودی موقت، پنجره گمرکی واحد تجارت فرامرزی، ممنوعیت موقت ورود اتباع خارجی به ایران به صورت مجلل و گران قیمت. . وسایل نقلیه، اطلاعات مسافران مدیران مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی در خصوص ترخیص ماموران مجاز گمرک در گمرکات مرزی و لزوم دسترسی آسان به سیم کارت های موبایل در مرز با طرف عراقی خارجی بحث و گفتگو کردند. .

مذاکرات ایران و عراق برای تسهیل سفر با خودرو

مدیران انجمن جهانگردی و اتومبیلرانی در سفر به عراق با مدیرکل گمرک مجتمع مرزی حاجی عمران، مدیرکل گمرکات اقلیم کردستان، رئیس پلیس راه اربیل، سرکنسولگری های ایران در کشور دیدار و گفتگو کردند. اربیل و سلیمانیه، تمرچین و باشماق.

ایجاد امکان فعالیت شبانه روزی در مرز تمرچین-پرویزخان و باشماق در ایران یکی از موضوعات مورد تاکید مقامات اقلیم کردستان عراق به منظور آسایش بیشتر مسافران و تسریع در تردد خودروها بود.

مسجدی عراقی، سفیر ایران در بغداد، اخیراً اعلام کرد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، قول داده است که ویزای زمینی بین ایران و عراق را از ماه شعبان (4 مارس 1400) لغو کند. ویزاهای ایران و عراق برای سفر هوایی بین دو کشور پیش از این از سال 1400 لغو شده بود. نوامبر ایران در سال های اخیر بیشترین تعداد مسافر را از عراق داشته است. بر اساس تحقیقات تا به امروز، انگیزه عراقی ها از سفر به ایران بیشتر زیارت، درمان و سفر بوده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا