اقتصادی

امضای موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین ایران و فنلاند

در دیدار وزیر اقتصاد کشورمان با وزیر امور خارجه فنلاند، توافقنامه اجتناب از مالیات مضاعف بین دو کشور به امضا رسید.

به گزارش ترندونی، سید احسان خاندوزی در نشستی که با حضور رئیس سازمان مالیاتی زیرمجموعه وزارت اقتصاد برگزار شد، گفت: معتقدیم روابط اقتصادی ایران با اروپا نباید محدود به سه قدرت اروپایی و ایمان و آرمان باشد. هم افزایی اقتصادی با پتانسیل کامل اقتصادی اروپا، به ویژه فنلاند.

وزیر اقتصاد کشورمان با اشاره به اینکه سطح روابط تجاری ایران و فنلاند در ماه‌های اخیر مطلوب نبوده است، ابراز امیدواری کرد: امضای معاهده مالیات مضاعف بین دو کشور تنها بازگشت به سطح قبلی نباشد. ایران و فنلاند، بلکه گامی به سوی استانداردهای بالاتر است.
وی گفت: کشورهای اسکاندیناوی همیشه حامی صلح و مسائل بشردوستانه بوده اند.
بر اساس این گزارش، پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این نشست با اشاره به نتایج سفر این هیات به ایران در سال های اخیر، گفت: این نشان از علاقه و اراده مسئولان و فعالان است. توسعه همکاری با ایران
وی با بیان اینکه تشکیل «گروه وزیران اقتصاد سبز» برای افزایش همکاری ها و فعالیت های اقتصادی در حوزه اقتصاد سبز و حفاظت از محیط زیست است، از وزیر اقتصاد کشورمان دعوت کرد تا در این مجمع شرکت کند.
جمهوری اسلامی ایران تاکنون 51 موافقتنامه با سایر کشورها برای جلوگیری از مالیات مضاعف منعقد کرده است و برخی از موافقت نامه ها در مراحل مختلف از جمله تبادل اسناد در مراحل قانونگذاری مجلس شورای اسلامی آماده امضای رسمی است. مذاکرات و بررسی ها بدون شک در آینده نزدیک در شبکه قراردادهای کشورمان قرار خواهند گرفت تا ذینفعان آن از مزایا و امتیازات مورد انتظار برخوردار شوند.
بر اساس اعلام وزارت اقتصاد، با توجه به اینکه فنلاند یکی از کشورهای شمال اروپا است و از شاخص های اقتصادی و آماری مطلوبی در منطقه برخوردار است، به منظور توسعه بیشتر روابط اقتصادی با این کشور و تشویق فعالان و تجار دو کشور به افزایش تجارت و سرمایه گذاری. بخش‌های مختلف و صادرات خدمات فنی و مهندسی و مشارکت در پروژه‌های مختلف، انعقاد توافقنامه اجتناب از مالیات مضاعف. چیزها و ثروت هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا