اقتصادی

عمده شکوائیه‌های مودیان در خصوص مالیات بر ارزش افزوده است

ترندونی/ خوزستان اقتصاد و دارایی خوزستان گفت: عمده شکایات تاکنون در پرونده های مالیات بر ارزش افزوده و شکایت از عدم پذیرش اعتبار مودیان در کمیسیون های حل اختلاف و یا در امور مالیاتی بوده است. بخشی دیگر از شکایات مربوط به معافیت شرکت ها و مناطق آزاد بود.

محسن کاویانی، هیأت مکرر ماده 251 مصوبه اقتصاد و دارایی خوزستان در استان های منطقه چهارم و پنجم از جمله اصفهان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیار و کهگیلویه و بویراحمد. شورای مشورتی و شورای دارایی وزارت اقتصاد که امروز (21 دی) برگزار شد، گفت: شورای ماده 251 متشکل از سه کارشناس مالیاتی و یک وزیر منتخب اقتصاد و دارایی برای رسیدگی به پرونده های مالیاتی که ممکن است کارساز نباشد، رسیدگی می کنند.

به گزارش ترندونی، وی افزود: مدیران مرکز عالی قضایی به همراه یکی از قضات برای تشکیل جلسه ای در خصوص تسریع در رسیدگی به پرونده ها و ارائه تشریفات جدید در اصلاحات قانون مالیات وارد خوزستان شده اند. به عنوان یک وبینار ملی با حضور شش استان برگزار شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان تصریح کرد: بر اساس 251 مبادله در کوتاه ترین زمان با اعضای هیئت مدیره و مشاوران و آخرین روش های اصلاح قانون مالیاتی، پرونده هایی برای کاهش شکایات مودیان در استان خوزستان حل و فصل شده است.

کاویانی ادامه داد: درخواست یکی از مقامات ارشد وزارتخانه مبنی بر افزایش تعداد هیئت ها در پاسخ به شکایات چندین استان مانند اصفهان، فارس و کوزستان به عنوان استان های بزرگ یکی از اهداف و دستور کار این جلسه بود تا بتوانیم تسریع در آن حل و فصل پرونده ها. شوراهای مشورتی استانی مذاکرات منطقه ای را انجام دادند و آموزش های لازم در زمینه نرم افزارهای مربوطه در این وبینار برای تسریع در روند بررسی ارائه شد.

وی گفت: امید است این نرم افزار که برای 251 هیئت دائمی طراحی شده است، دسترسی به نمایندگان هیئت مدیره را تسهیل کند و رسیدگی به اسناد و مدارک و مودیان معترض به مالیات را تسهیل کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان بر اساس شکایات اصلی ادامه داد: عمده شکایات تاکنون در پرونده های مالیات بر ارزش افزوده و همچنین عدم پذیرش کمیسیون های حل اختلاف و حوزه های مالیاتی برای اعتبار مودیان و همچنین به ویژه شرکت ها و معافیت های مناطق آزاد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه اینگونه جلسات تخصصی و توجیهی موجب کاهش شکایات مودیان شود، گفت: در کمترین زمان ممکن.

مدیرکل اقتصاد و دارایی خوزستان با اشاره به پیش بینی ها مبنی بر افزایش 60 درصدی میانگین مالیات وصول در استان ها در سال آینده، گفت: صبح امروز در جلسه ای با وزیر در خصوص تولید دارایی های دولت. امور اقتصادی و دارایی و خزانه دار ما توانسته ایم از دارایی های دولتی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا