برون مرزی

فنلاند هم به زودی درخصوص پیوستن به ناتو تصمیم خود را اعلام می‌کند

وزیر امور خارجه فنلاند گفته است که تصمیم خود در مورد “عضویت در ناتو” را در هفته های آینده اعلام خواهد کرد.

به گزارش دیلی میل، پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند روز پنجشنبه گفت این کشور که 1300 کیلومتر مرز با روسیه دارد، در هفته های آینده اقدامات بیشتری را در خصوص “امکان درخواست عضویت در ناتو” انجام خواهد داد. ایمیل روزانه. «روشن خواهد بود.

رسانه های محلی گزارش دادند که «حمایت مردم فنلاند از عضویت در ناتو» پس از حمله روسیه به اوکراین به رکورد بالایی رسیده است.

دبیرکل ناتو امروز (جمعه) همچنین گفت که اگر فنلاند بخواهد در گرماگرم حمله روسیه به اوکراین به ناتو بپیوندد، همه اعضای این ائتلاف به گرمی از تصمیم فنلاند استقبال خواهند کرد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز به سی‌ان‌ان گفت: «اقدام فنلاند برای پیوستن به ناتو نتیجه «مستقیم» تهاجم روسیه به اوکراین است. ناتو و پیام من به فنلاند این است که در این مورد تصمیم گیری کند. ما به تصمیم این کشور، هر نتیجه ای که باشد، احترام خواهیم گذاشت. اما اگر فنلاند تصمیم به پیوستن به ناتو بگیرد، مطمئنم که ناتو به گرمی از تصمیم آن استقبال خواهد کرد.

سانا مارین، نخست وزیر فنلاند در اواسط هفته جاری گفت: «هر دو پیوستن و نپیوستن به ناتو عواقبی دارد. ما باید اثرات کوتاه مدت و بلند مدت هر دو گزینه را در نظر بگیریم. با هم باید هدف خود را به خاطر بسپاریم. برای تضمین امنیت فنلاند و شهروندان آن در همه شرایط.

سوئد همچنین اعلام کرده است که در تصمیمات خود در مورد پیوستن یا عدم پیوستن به ناتو “تجدید نظر خواهد کرد”. از سوی دیگر با تشدید جنگ در اوکراین، نظرسنجی های متعدد در سوئد نشان می دهد که تقریبا نیمی از شهروندان این کشور (سوئد) موافق عضویت در ناتو هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا