برون مرزی

مقام ارشد روس: تحرکات ناتو منجر به تهدیدهای فزاینده نظامی شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی ، عصر چهارشنبه ، یک مقام ارشد دولت روسیه اقدام نظامی ناتو و آمریکا در منطقه را تهدیدی رو به رشد برای روسیه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس ، میخائیل پوپوف ، نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه به روزنامه روسیایا گفت که افزایش فعالیت نظامی ناتو و جنبش سیستم دفاع موشکی ایالات متحده تهدیدات و چالش های فزاینده ای را برای روسیه به وجود می آورد.

یک مقام ارشد دولت روسیه گفت: “افزایش تهدیدات و تهدیدهای نظامی روسیه نیز با اقدام نظامی فعال ناتو و توسعه توانایی های دفاع موشکی ایالات متحده با استفاده از واحدهای بزرگ نظامی و سلاح های هسته ای تسهیل می شود.”

وی افزود: نقش سلاح های غیر هسته ای با برد جنگی بیشتر و تجهیزات جنگی قدرتمندتر در حال افزایش است. معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: “همه اینها درست در مقابل چشمان ما اتفاق می افتد.”

پوپوف یادآوری کرد که رزمایش اخیر ناتو (مدافع اروپا 2021) ، که در نزدیکی مرز روسیه برگزار شد ، بزرگترین رزمایش چند جانبه از زمان جنگ سرد است. پوپوف به این رزمایش ، استقرار گسترده نیروهای آمریکایی در اروپا ، استقرار و استفاده از واحدهای بزرگ نظامی در دریاهای سیاه و بالتیک تحت تهدید روسیه اشاره کرد.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه از یک رزمایش زمینی گسترده با حضور 5 هزار سرباز در منطقه سیبری با استفاده از انواع تجهیزات نظامی خبر داد.

وزارت دفاع روسیه گفت این رزمایش برای حمایت از آمادگی رزمی آماده می شود و نیروهای مرکزی روسیه در این رزمایش شرکت می کنند که در نووسیبیرسک ، کامرون ، آلتی و جمهوری تایوان برگزار می شود.

منطقه مرکزی بزرگترین منطقه نظامی در روسیه است. این کشور در سرزمینهای یکپارچه ولگا ، اورال و سیبری و 29 منطقه روسیه واقع شده است. از نظر ساختاری ، منطقه نظامی مرکزی شامل چندین تاسیسات خارج از کشور از جمله پایگاه نظامی 201 در تاجیکستان ، پایگاه نظامی کانت در قرقیزستان و واحدهای مستقر در قزاقستان است.

رزمایش “باد دریا” که اوکراین و ایالات متحده برنامه ریزی کرده بودند از 28 ژوئیه تا 10 ژوئن به مدت دو هفته ادامه داشت ، در حالی که پس از اخطار ارتش روسیه در داخل یک ناو متجاوز انگلیس تنش بین ناتو و مسکو بالا گرفت.

قبل از رزمایش نسیم دریا ، دولت مسکو خواستار پایان دادن به تنش های نظامی شد و وزارت دفاع روسیه گفت در صورت لزوم برای حفاظت از امنیت ملی خود اقدام خواهد کرد. پیش از این ، سفارت روسیه در واشنگتن بر حمایت مسکو از تمامیت ارضی خود تأکید کرده و گفته بود که تمرینات ناتو در دریای سیاه تحریک آمیز است.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا