اقتصادی

از آغاز بررسی ۱۰ سند همکاری تا امضای نقشه راه تجاری

در نوزدهمین نشست کمیسیون همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان، دو طرف طرح همکاری‌های اقتصادی و تجاری در حوزه‌های استاندارد، گمرک و حمل‌ونقل را امضا کردند. در زمینه های بانکی، بهداشت، ورزش و جوانان، آموزش و فرهنگ و توسعه گردشگری توافقاتی حاصل شده است.

به گزارش ترندونی، به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، 8 بهمن. نوزدهمین نشست کمیسیون همکاری جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان به ریاست وزیر اسپانیا در مسقط برگزار می شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت و صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری توسط پادشاهی عمان.

این نشست در حوزه های اقتصادی و تجاری، صنعت و معدن، بانکداری، مناطق آزاد، کشاورزی و شیلات، حمل و نقل، نفت و گاز و پتروشیمی، آب و برق، گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ، استاندارد، گمرک، سلامت برگزار شد. و برخورد بین نمایندگان دستگاههای اجرایی دو کشور در قالب پنج کمیته تخصصی.

همچنین 10 سند همکاری ایران و عمان که در حوزه های مختلف از جمله استاندارد، گمرک، بازرگانی، حمل و نقل و ورزش بود، مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد مذاکرات در این اجلاس تا حصول توافقات ادامه یابد. برای رسیدن به مرحله امضا لازم است.

نتیجه مذاکرات در نوزدهمین جلسه کمیسیون همکاری جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان در قالب پروتکل همکاری با امضای وزیر صمت و وزیر صنعت، تجارت و سرمایه گذاری به امضا رسید. در مراسم اختتامیه پادشاهی عمان. در این دیدار طرفین در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری توافق کردند، طرح استانداردهای همکاری های اقتصادی و تجاری، گمرک، حمل و نقل، بانکی، بهداشت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و توسعه فرهنگی و گردشگری را امضا کردند. .

وزیر صمت در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم برای توسعه روابط تجاری با کشورهای منطقه، به همراه مدیرعامل سازمان توسعه تجارت ایران و برخی از نمایندگان دستگاه‌های دولتی، سرپرستی هیئت بزرگ بخش خصوصی را برعهده دارد. پادشاهی عمان در نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک شرکت کرد.

هیئت نمایندگان دستگاه های اجرایی از جمله سازمان توسعه تجارت ایران، وزارت امور خارجه، وزارت نیرو، وزارت دادگستری، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان بنادر و دریانوردی، بانک مرکزی، سازمان ملی استاندارد، گمرک، وزارت کشاورزی، وزارت امور خارجه بهداری و وزارت نفت رضا فاطمی امین – در این سفر با همراهی وزیر صمت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا