اقتصادی

پیش‌بینی برای افزایش قیمت آب نشده است

معاون برنامه ریزی و اقتصاد گفت: هنوز پیش بینی نشده است كه تعرفه آب در سال آینده افزایش یابد یا خیر و ما گمانه زنی های صورت گرفته در مورد این موضوع را تأیید نمی كنیم.

به گزارش ترندونی ، امروز مسعود خشایی در حضور خبرنگاران و در پاسخ به سوال ترندونی درباره جریمه مشترکان پرمصرف در سال 1399 ، گفت: که صرف پروژه های هدر رفت آب می شود.

به گفته وی ، این تصویر درآمد برای ما مهم نیست بلکه مسئله بازدارندگی است و تاکنون توانسته ایم به نتیجه مثبتی برسیم که منجر به کاهش تعداد مشترکان سو ab استفاده حدود 4 نفر شده است. -5 درصد

وی در مورد تعداد مشترکان پرمصرف و پرمصرف در سراسر کشور گفت: 6 درصد. مشترکان کم مصرف ، 34 درصد. مشترکان پرمصرف و 60 درصد.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد در مورد لغو صورتحساب های کاغذی گفت: تقریباً 100٪ زیرساخت ها برای این موضوع انجام شده است و ما 95٪ قبض های کاغذی را حذف کرده ایم و هیچگونه قبض برای مقاله بعدی صادر نمی شود. طبق دستورالعمل “

میزان بارندگی در کشور 30 ​​درصد کاهش یافته است

حمیدرضا کشفی ، معاون مدیریت و بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، گفت: “ما کاملا آماده ایم تا به 1400 سال برسیم ، 30 درصد بارندگی کمتر از سال گذشته و تخمین زده می شود که این کمبود جبران نکند. آن و ما در کدام مناطق

وی در مورد اهمیت پالایشگاه فیروز بهرام گفت: این پروژه یکی از بهترین پروژه های عمرانی است که تونل شمال – جنوب شرق تهران و یکی از بی نظیرترین تونل های جهان را تحت پوشش قرار می دهد. به منظور اتصال شاخه فاضلاب ، زیرساخت هایی برای جلوگیری از شبکه های فرعی مورد نیاز است. تخلیه فاضلاب به شبکه امکان پذیر نیست و با ساخت این تونل امکان جمع آوری این فاضلاب وجود دارد و تیم های ما شاخه را خارج می کنند.

مشکل فاضلاب اهواز از کجا آمده است؟

معاون مدیریت و نگهداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به آخرین وضعیت فاضلاب اهواز گفت: “بحث اهواز در مورد فاضلاب سطحی همزمان با جمع آوری فاضلاب به زیرساخت های اساسی نیاز دارد. ما خیلی عقب هستیم. جمع آوری آبهای سطحی “آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم.

کشفی با بیان اینکه 50 میلیون یورو به این کار اختصاص داده شده است که یک سوم آن هزینه شده بود ، گفت: “مسابقات و کارهایی در دست انجام است که امیدواریم زمستان سال آینده مشکلات کمتری داشته باشیم.” اما اگر آبهای سطحی توسط شهرداری جمع نشود ، سیستم فاضلاب به تنهایی قادر به رفع و حل مشکل نخواهد بود ، بنابراین وزارت کشور نیز این موضوع را بر عهده گرفته و امیدواریم که این مسئله به زودی حل شود . .

افزایش تعداد شهرهایی که دچار تنش آبی هستند

وی در مورد اقدامات انجام شده برای مقابله با کمبود آب اظهار داشت: در دو ماه گذشته جلسات کارگروه کمبود آب را تشکیل داده و اسنادی را در این زمینه آماده کرده ایم که بلافاصله در سال 1400 منتشر می شود و آن هم آب طرح تأمین. “

معاون مهندسی آب و فاضلاب مدیریت و نظارت بر بهره برداری ادامه داد: سال گذشته 150 شهر در کشور وجود داشت که تنش آبی را تجربه کردند ، امسال این تعداد به حدود 250 شهر می رسد اما امیدواریم با اقدامات انجام شده شهری افزایش یابد تاب آوری “

کشفی گفت: “اگر حداکثر 10 درصد حداکثر مصرف ، 10 تا 20 درصد زرد ، نارنجی و بیش از 30 درصد قرمز کمبود داشته باشیم.” این بدان معناست که ما 30٪ از حداکثر مصرف را از دست داده ایم ، اما این لزوما به معنای کمبود آب نیست و می توانیم افت فشار یا وقفه های متناوب داشته باشیم.

وی گفت: “ما برای غلبه بر تنش ها باید سیستم های خود را به روز کنیم.”

کشفی در مورد میزان آب بدون درآمد گفت: طبق سال 1398. آماری در مورد 25.4٪ آب بدون درآمد است که 13٪ آن ضرر آشکار ، 11٪ ضرر واقعی و 1.4٪ بدون درآمد مجاز است. ما بودجه خاصی را برای این موضوع در نظر نمی گیریم و شرکتها را ملزم به رسیدگی به این موضوع از زمان فعلی می کنیم منابع

معاون نظارت و مدیر عملیات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مبنی بر وخامت شبکه آب کشور گفت: متوسط ​​مصرف سرانه خانوار در حدود 170 لیتر در روز در مقایسه با 120 لیتر در روز در کشورهای پیشرفته است. انسان روزی می شود. در ایران سرانه برخی شهرها مانند تهران و سرانه برخی شهرها مانند مشهد و یزد کمتر است.

به گفته وی ، 24 درصد طول شبکه های آبرسانی شهری قدیمی تر از 25 سال است و درصدی از آنها فرسوده است و چهار تا پنج درصد شبکه ها باید هر ساله بازسازی شوند ، که این اتفاق نمی افتد زیرا قیمت آن بالاتر از مشترکین دریافت نشده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا