اقتصادی

قیمت طلای جهانی افزایش یافت

قیمت طلا در روز جمعه در آستانه تعطیلات آخر هفته طولانی افزایش یافت زیرا داده ها نشان می دهد تورم در ایالات متحده کاهش یافته است.

به گزارش ترندونی، قیمت هر اونس طلا قبل از بسته شدن بازار 1798 دلار و 50 سنت بود، ضمن اینکه قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز 1799 دلار و 50 سنت بود. طلا در این هفته 0.2 درصد افزایش یافت که بهترین قیمت آن در سه هفته اخیر است.

هزینه های مصرف کننده ایالات متحده در ماه نوامبر پس از افزایش 0.4 درصدی در اکتبر، 0.1 درصد افزایش یافت، در حالی که تورم همچنان کاهش یافت. به گفته جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد، با افزایش انتظارات تورمی، قیمت طلا در خرید قبل از سال جدید با انتظارات مبنی بر اینکه سرمایه‌های بیشتری می‌توانند در ابتدای سال به سمت طلا حرکت کنند، بالاتر بود.

پس از آنکه داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده نشان داد که اقتصاد سریعتر از پیش بینی قبلی در حال بهبود است، فلزات گرانبها بیش از یک درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، در حالی که طلا به عنوان یک محافظ تورم تلقی می شود، افزایش نرخ بر فلزات گرانبهای غیر بازده تاثیر خواهد گذاشت. بازارها همچنین از نزدیک شاهد آلودگی فزاینده کووید-19 در مصرف کننده عمده طلا در چین بوده اند که می تواند بر خرید فیزیکی تأثیر بگذارد.

در سایر فلزات گرانبها، نقره تا پایان با 0.6 درصد افزایش به 23.7 دلار در هر اونس، پلاتین 4.3 درصد جهش کرد و به 1019 دلار و 72 سنت رسید و پالادیوم با 3.6 درصد افزایش به 1741 دلار و 75 سنت رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا