اقتصادی

سقوط قیمت طلا به قعر ۴ ماهه

طلا روز چهارشنبه 4.4 درصد کاهش یافت. تا جایی که سرمایه گذاران از افزایش زودهنگام نرخ بهره آمریکا نگران هستند ، تا سقف 4 ماه گذشته.

به گزارش ترندونی ، قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری کاهش 1.4 درصدی در ساعات اولیه معاملات را جبران کرد. در ساعات اولیه روز ، قیمت بازار به 1684 دلار و 37 سنت کاهش یافت که پایین ترین قیمت از 31 مارس است.

در بازار آتی ایالات متحده ، هر اونس طلا 1.4 درصد کاهش یافت و به 1739 دلار رسید.

جفری هالی ، تحلیلگر ارشد OANDA می گوید: “طلا نتوانسته به 1750 دلار بازگردد و چشم انداز قیمت فلزات گرانبها در حال کاهش است.” دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه و لایحه زیرساخت های ایالات متحده در این هفته توانایی تعدیل طرح تشویقی فدرال رزرو را تقویت کرد.

آمار منتشر شده توسط وزارت کار ایالات متحده در روز جمعه نشان داد که کارفرمایان آمریکایی بیشترین اشتغال را در حدود یک سال در ماه ژوئیه داشته اند و رشد دستمزد همچنان ادامه دارد. آمارهای اخیر امکان تعدیل زودهنگام مشوق های مالی را که در طول همه گیری همه گیر اعمال شده است ، تقویت کرده است. این ارقام باعث افزایش بازده خزانه داری 10 ساله ایالات متحده شده و جذابیت طلا را به عنوان یک پناهگاه امن تضعیف کرده است.

در همین حال ، شاخص دلار روز دوشنبه به بالاترین سطح دو هفته گذشته رسید.

به گزارش رویترز ، ذخایر طلای بزرگترین ETF جهان با پشتوانه طلا ، SPDR Gold Trust ، از 1027.61 تن در روز دوشنبه به 1.025.28 تن در روز جمعه کاهش یافت.

از دیگر فلزات گرانبها ، نقره برای تحویل فوری 7.5 درصد کاهش یافت.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.9 درصد کاهش یافت و به 971 دلار رسید. تحویل فوری پالادیوم به ازای هر اونس 2626.56 دلار هزینه داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا