اقتصادی

سقوط قیمت نفت به قعر سه ماهه

قیمت نفت در معاملات روز جمعه پس از کاهش شدید دیشب به پایین ترین سطح در سه ماه گذشته افزایش یافت ، اما در هفته بیش از 5 درصد کاهش یافت.

به گزارش ترندونی ، تحویل سپتامبر به وست تگزاس اینترمدیت که منقضی می شود ، 40 سنت یا 0.6 درصد افزایش یافت و به 64.9 دلار در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز پنجشنبه 2.7 درصد بسته شد. این شاخص در ماه اکتبر 39 سنت یا 0.6 درصد افزایش یافت و به 63.89 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت برنت با 32 سنت یا 0.5 درصد افزایش به 66.77 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت روز پنجشنبه 2.6 درصد کاهش یافت. و از ماه مه به کمترین سطح خود رسیده است.

مارگارت یانگ ، استراتژیست بازار در دیلی فارکس می گوید: “شیوع تاج دلتا در آسیا به تقاضای نفت خام لطمه می زند و می تواند چشم انداز قیمت نفت را تیره کند.” نگرانی های فزاینده در مورد رشد اقتصادی جهان ، بازار نفت را تحت فشار قرار می دهد. ژاپن قرنطینه اضطراری را تمدید کرد و تعداد رسمی در کشورهایی مانند کره جنوبی ، مالزی ، فیلیپین ، ویتنام و تایلند که صنایع آنها به نفت نیاز دارند و از شیوع دلتا کرونا رنج می برند ، افزایش یافته است.

بر اساس سیاست صفر کروناویروس ، چین محدودیت های جدیدی را وضع کرده است که بر کشتیرانی و زنجیره تأمین جهانی تأثیر گذاشته است ، در حالی که ایالات متحده و چین متقابلاً محدودیت های ظرفیت پرواز را اعمال کرده اند. شیوع دلتا کرونا در استرالیا و نیوزلند در عین حال منجر به قرنطینه شدید شده است.

در پایان فصل پیک بنزین در ایالات متحده و پایان تعطیلات تابستانی در اروپا و ایالات متحده ، تقاضای نفت نیز تضعیف می شود. آمارهای فدرال نشان داد که ذخایر بنزین ایالات متحده در هفته گذشته به طور غیر منتظره افزایش یافت و نگرانی ها در مورد تقاضای ضعیف در ماه های آینده را افزایش داد.

به گزارش رویترز ، بازار نفت در اولین سال 2021 این روند در نیمه اول سال روند صعودی داشت ، اما به دلیل موج اخیر شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و محدودیت های سفرهای جهانی و فعالیت اقتصادی از ماه جولای حدود 15 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا